Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Kenneth_S

Uppblåsbara kajaker från Jula-varuhuset...

Rekommendera Poster

Suveränt - det var ju så billigt att en sådan kan man väl skaffa och bara kolla hur den funkar. Kul!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Javisst verkar de bra smiley Funderar på att köpa en 2-sits till mig, och kanske lite last, och en 1-sits till frugan...

Som sagt: De är ju så billiga att man kan köpa bara för att testa... smiley

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Frugan och jag köpte en varsin uppblåsbar kajak från Jula för drygt två år sedan. De var lite mer påkostade med ryggstöd, förvaringsfack och laddbara 12v luftpumpar. Frugan tyckte de drev iväg lite för snabbt i vinden medans jag var helnöjd. Väldigt stadiga och tålde 130 kg. Ni blir nog nöjda 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tackar för svar yes

Sticker iväg och köper en 2-sits till mig och frugan idag... Planerar att testa den på lördag, återkommer med åsikter då smileycool

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fråga om det inte är bluffprodukter, då dessa finns varken i webshoppen eller i någon Julabutik i Stockholm att köpa. Annars så hade jag köpt en sådan redan idag.

Ser det för bra ut för att vara sant så är det oftast inte det, tyvärr !!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Enmans verkar slut, men tvåmans finnsi alla fall i Uddevalla enligt hemsidan, men Jula har haft fel lagerstatus på produkter tidigare under sommaren, men det verkar vara ett bra pris. Så det är säkert ingen bluffannons.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är snarare så att det är något som de säljer ut och kanske bara finns i något enstaka exemplar i hela landet. Med jämna mellanrum brukar det dyka upp saker på Julas hemsida till kraftigt nedsatta priser som i praktiken är omöjliga att få tag på. Den gamla varianten av kajaker t ex. De har också under lång tid haft Noicekiller i webbutiken för kraftigt nedsatt pris, men tittar man på butikernas saldo så finns den inte nånstans att köpa.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Var idag och köpte en 2-sits. 1-sitsarn fanns inte i lager, och kommer troligen inte in igen. Däremot fanns fler 2-sitsare i lager.

Kanske testar redan idag, är lite tänd på det... I så fall kommer rapport ikväll eller imorgon...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Och om det INTE kommer en rapport....så ligger du på havsbotten med en trasig kajak? :-)

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hehehehe,,, Nädå, ingen trasig kajak här inte... cool

Var ute och kajkade runt nu ikväll... Utgick från vår båt i Askims-hamnen, och paddlade över till Björla-hamnen och paddlade runt där... Sedan tillbaka över till Askimssidan och Marholmen,,. För att sedan dra oss tebax till vår båt... Och på vägen dit skrapade vi i vår botten mot sten, och då blev vi lite småskraja faktiskt... surprise Men det klarade sig alldeles utmärkt...

Så för att sammanfatta det hela: Den funkade kanon, och det var sketkul... laughlaughyes

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ok, helt annat märke än den vi köpte... Hoppas eran funkar finfint för er fortfarande...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde bort mig totalt i förrgår. Låg på knappen till att skicka beställningen på två enmanskajaker från web-shopen när jag kom att tänka på att gubben kanske skulle få vara med och bestämma. Fråga honom några timmar senare och då var de slut i webshopen! Men det konstiga var att det stod februari 2012 som leveransdatum när jag hade beställnigen på gång så de kan ju inte haft dom i lager innan heller. Märkligt!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag skulle oxå beställa två st 1-sitsare, och såg att de fanns i lager... Var väl lite i valet och kvalet... När jag väl bestämde mig -kanske 20 minuter- så var de slut.. Så man undrar ju hur många det egentligen fanns i lager... Men 2-sitsare finns tydligen kvar i butikernas lager...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har funderat på något liknande förut, så nu när jag såg denna tråd slog jag till och köpte en 2-sits idag på Jula i Barkarby!

Har bara provat den i vardagsrummet så jag vet inte hur den är i vattnet... Var väl lite bökig att packa upp och ner igen då man är lite rädd om ventiler mm som blir klämda. Får se om man orkar packa ner den mellan varje ställe när man är ute med båten (som jag inte ens har än).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det står maxvikt 170 Kg på den, och det är (ja, jag håller på och bantar ner mig smiley)  strax över vad det blir nar frugan och jag hoppat i den, tillsammans c;a 165 Kg... Jag upplevde den som ganska lätt att komma i, från badbryggan på vår båt... Stabil och bekväm att sitta i, lätt att paddla och styra... när vi kom ut ur hamn, så vart det lite dyningsvågor från större båt, men det klarade den galant... inga problem...

Jag håller med om att det vart lite kruxigt att få dit styrfenorna undertill. men när man väl lärt sig knepet, så innebar inte det några problem heller... Det står att det tar c:a 10 minuter att få sätta ihop och pumpa upp, men med lite övning så tog det för oss strax över 5 minuter med pumpning och ihopsättning...

Lite knölig att få ur luften, men det lärde vi oss ganska snabbt ändå. sen är det ju som med att packa ner tält i en påse - Det blir aldrig lika bra som när det kommer färdigpackat från butiken... Men det funkar det oxå...

Som sagt: Vi tyckte den var helt kanon, sketkul och lätt att paddla omkring med... Nu ser vi fram mot naturhamnsbesök, så att vi kan kajka runt och utforska på ett annat sätt... smiley

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag köpte för många år sen en uppblåsbar badjolle åt dottern. Den använde hon en gång bara.

Men den är alldeles utmärkt att ha som underlägg mot marken då man ska bottenmåla och nita eller meka med bilen för stark tjock väv som jämnar ut det kantiga gruset som ej går att ligga direkt på.

Spara era uppblåsbara kajaker för samma ändamål när ni tröttnat eller de läcker för mycket.

I sjön använder jag glasfiberkajak.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

2taktochel skrev bl a:
I sjön använder jag glasfiberkajak

Mja... Det är ju just det, att glasfiberkajaker inte är av den vikbara, hopfällbara sorten... Som ju en uppblåsbar är och som gör att vi kan stuva undan den ganska lätt i vår båt...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en tvåsitsig kajak på Jula i Barkarby i fredags och testade den i Nynäsviken på lördagen. Det saknades tyvärr pumpadapter till högtrycksventilerna så det blev svårt att pumpa den (löste det med lite tejp och mycket tålamod...). Vi paddlade en del och även om man borde pumpa upp den mer så var den stabil och stadig. Den kommer att bli bra om jag bara får tag på den saknade pumpadaptern (fotpump -> högtrycksventil).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...