Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
amplifly

Dekaler motorkåpa

Rekommendera Poster

Jag håller på att renovera en Archimedes Penta 550 Offshore, troligen från 70-71. ÄÄr det någon som vet hur man kan få till dekaler till motorkåpan på denna?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har nu insett att dett är dödfött att leta efter några originaldekaler. Kan någon tipsa om ett välsorterat ställe där jag kan köpa klisterark i olika färger och storlek för att kunna skära ut egna dekaler?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Har jobbat i skylt och expo branschen i...ja för många år wink

Gå till en skyltmakare nära dig. Där kan du nog köpa lite själhäftande vinyl i närliggande färger. Kanske denne kan hjälpa dig med att fixa ett orginal och få det utskuret till et bra pris med!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag ju inte hur sällsynt din motor är,men kan du inte jaga upp en beggad fräsh kåpa istället....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har efter en lång tids jakt insett att man får betala från 500 och uppåt för kåpor i samma skick som min och då måste jag ju ändå fixa till den om jag vill ha en snygg. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag brukar ta med mig kåpan till en dekal/reklamfirma här i stan, lämnar den hos dom så mallar dom av dekalerna och skär ut nya. De har gjort mina så nära original det går att komma, och jag är mycket nöjd. Det kostar visserligen en del, 900 spänn senast till min Evinrude Sportster 25 -69, men då skickade dom med 2 extradekaler utifall jag skulle klanta mig vid monteringen :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du skall ta ett snack m Autoarkiv i sunne dom fixar det mesta i dekalväg åt dom flesta m veteran fordon tex mc mpeder gräsklippare o dyl. Jag tror dom hjälper dej.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...