Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
rloc750

Dör vid gaspådrag...vad göra?

Rekommendera Poster

Hej, jag har ett litet problem med min Suzuki DT200 -89. Har sökt efter liknande fel på forumet men hittat ganska lika trådar men ändå inte fått svar på min fråga.

Motorn startar väldigt lätt, även när den är kall. Sen går den bra på första gaspådraget och den drar bra hela tiden. När jag sen stannar motorn och ska starta den efter efter minst 15 min så går den igång väldigt lätt men den vill inte dra. Den dör när jag gasar i växel.

Om detta har jag läst om i andra trådar.

Men…om jag startar den några gånger, lägger den i växel och gasar saaaakta så kommer draget efter ett tag. Som sagt, detta behövar jag göra 5-7 gånger innan den kommer igång. Sen går den bra fram tills nästa stopp och start.

Jag har kollat membranen i bägge bränslepumparna och de ser hela ut.

Hoppas på tips!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan vara en mängd orsaker, men något med bränslesystemet är väl troligast. Någa förslag:

 

1) Kolla stift, bränsleledningar, filter och blåsa

2) Töm och rengör tank, byt soppa och dränera förgasare

3) Riv förgasare och rengör med bräkleen och tryckluft.

4) Kolla tändningen

 

En polare råkade ut för samma beteende nyligen och provade det mesta utan lycka. Det visade sig till slut vara vatten i tanken som var boven. Ibland kan det synas som små bubblor i oljefilmen på stiften. En lärdom är alltså att börja med den billigaste lösningen... :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...