Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
widde87

Hydraulstyrning trög på mercury 90 hp 2003

Rekommendera Poster

 

 

Hej den är jätte trög när man kommer mer än halva kolven där bak vid motorn,alltså den pinnen som går fram och tillbaka och svänger motorn,dock är den jätte lätt i andra änden men problemet blir att den bara går att svänga med från mitten och till ena kanten.

Jag tror att det är den kolven som är problemet och min fråga är om det går att skruva ur hydralkabeln från motorn och smörja upp den kolven? vi har hållt på och vridit på ratten fram och tillbaka jätte många gånger och det har blivit en aning bättre men på halva stången börjar den gå jätte tungt och sedan så låser den sig en bit in så det tar stopp.

Finns det något annat ställe som kan vara trögt?

Går det bra att skruva ur den kabeln med tanke på att man vrider den? ska man koppla ur den framme vid ratten om det går?

 

vad gör man med kolven om den går trögt och man har tagit bort kabeln ? putsar på den invändigt ? hur ser den ut ?

 

Det är iaf fett i den nippeln bak vid kolven men vi har köpt båten igår så vet inte så mycket om den i övrigt.

 

tacksam för hjälp !

 

Mvh EMil

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hydraulkabel har jag aldrig hört talas om. Med hydralstyrning brukar var två slangar till en cylinder framtill på motorn. Det du beskriver liknar mer en vanlig kabelstyrning.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej igen ja du hade rätt det var en vanlig med vajer och nu fungerar den bra igen då vi tog isär och gjorde rent inne i cylindern bak vid motorfästet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...