Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024
Hillevi-II

Tips om bra midcabin

Rekommendera Poster

Hej !

Har idag en 7 meters Daycruiser Bayliner 2252 - grymt nöjd, men dax att byta upp sig.

Söker en välplanerad midcabin - Toalett, kök med bra stuvutrymme, bra planerad ute - gillar solen. 350-400 tsek

Tittat på allt från SeaR. 240 Sund. ej nya modellen, Sea Ray 260 / 275 04-05, Chaparral Signature 240 04-06, Monterey 245, Maxum 2600, Bavaria 25 Sport.

All feedback mottages med största tacksamhet eller har du någon av ovanstående och vill sälja hör gärna av dig.

// Björne

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Själv hade jag en Sea Ray 230 SD som iofs var helt ok men lite trång tyckte jag. Jag köpte en Bavaria 28 Sport som utrymmesmässigt är helt fantastisk för att vara en 28-fotare. Utrymmet är jämförbart med andra 30-fotare.

Så ska du ha en båt som verkligen känns större så bör du upp i 28-30 fots nivån

Lite mera pengar förstås men betydligt mera båt.

H/b

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En Flipper 717 är inte heller en dum båt, den har pentryt i sittbrunnen istället för ruffen vilket jag tycker är en stor fördel. Visst blir den några år äldre än de andra, men för pengarna du nämner så kan du få en uppgraderad båt med nyare dieselmotor. Som den här: http://www.blocket.se/stockholm/Flipper_717_Diesel_220_HK_2000_34445042.htm?ca=11&w=3

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Björne

Jag kan inte annat än tippsa om Windy 27 CC (Captains Cabin) som är en båt som har fantastiska utrymmen för sin storlek. Har haft en själv med dubbla åttor och DP-drev som toppade 44 knop och och som klöv sjön fin-fint med sitt djupa V-skrov med marschfart runt 30 knop och som jag ibland saknar innerligt.

Tycker den erbjuder Amerikanskt skrovdesign i kombination med byggkvalitet och utrymmen som är svårslagna. Enda nackdelen är att den inte gillar fartregistret 7 till 17 knop, åtminstoner med tung dubbelmontage på plats.

// Björn

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Chaparral signature 24 är jag sjukt nöjd med men sneglar lite på Bavaria runt 29 fot. Vill ha en bra båt m endast en motor

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...