Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Silverkallan

En vecka i båten - med familjen

Rekommendera Poster

Jaha, så var det snart dags - en vecka i båten med familjen längs kusten. Har en 28 fots hardtop, och en gummibåt. Vad brukar ni ta med på denna typ av resa, och vad är onödig packning?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Glömde tillägga att krabbfiskespön håv redan ligger högt upp på listan för kidsen, medan soldynor, rose på låda och nya fiskespöet står på den egna listan. I kylboxen ligger stora köttbitar och färdiga såser. En ny whisky pocketbok. Cyklop och faktiskt en dykdräkt...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är lätt att hitta saker till braväders-dagarna men är det regnigt och tjurigt kan det vara bra att ta med något som förgyller även en sådan dag. Vi semestrar aldrig utan scones-mix ombord.Är det ruggigt så värmer ugnen bra och en varm kopp te eller choklad med nybakade scounes blir en lyxig fikastund. Sedan är det bra med spel - ljudböcker och för de som gillar - korsord. Sparar vårens DN-kryss till semestern så jag har en hög med mig. Och böcker för dom som kan läsa.

Pannlampa är en sak som vi ofta glömmer och som är underbart att ha mörka augustinätter när man letar sig till båten genom mörka skärgårdssnår.

Ofta har man onödigt mycket kläder med sig tycker jag. Har för det mesta bara använt hälften då man ändå mest har på sig badkläder.

post-2001-1394236756,034_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...