Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
matsmats

Agder

Rekommendera Poster

Hej!

Är det någon som vet något om Agderbåtar?

Dom verkar inte vara så vanliga i sverige, finns i alla fall inte så mycket att läsa om dom men det jag har sett har gjort mig nyfiken...vill nu veta mer.

/Mats

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med om att de verkar spännande. För några år sedan var en helt ny (fortfarande inplastad) till salu i en marina i Stockholm men den blev såld på ett par dagar,  innan jag hann åka dit och titta.

Agders egen hemsida är inte mycket till hjälp och när man googlar får man inte så många bra träffar tycker jag. Jag skulle tex. vilja se en planskiss men det har jag inte hittat.

Vilken modell är du intresserad av? Jag är tveksam till snipa, även om den ser ut att ha mycket god komfort och bra med utrymmen. Jag är mer intresserad av 880 modellen, men jag har ingen lust att ta mig till Norge bara för att titta...

Lycka till med informationssökandet. Om du hittar något intressant får du gärna meddela mig smiley

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Kollade en Agder 840, lågt i tak överallt, (jag är visserligen 190 lång) det finns bättre ståhöjd i många andra båtar, kändes trång trots 320 cm bredd, inte så bra planerad...kanske ser dom olika ut inuti?.

Får bli ett annat märke.

Tackar i alla fall för svar.

mvh/Mats

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...