Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
roblon

mögelfläckar på kapell.

Rekommendera Poster

hej har massa mögelfläckar på taket av mitt kapell :-( . testade idag att tvätta det med mögelmedel och en borsste. tyvär så försvann dom inte. har hört att maan kan lämna in kapellet på kemtvätt går det? eller hur ska jagg få bort dom. kapelet är i bra skick för övrigt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej hopp Läste att någon testat med Yoghurt som han lät sitta på i 2-3 dagar sen tvättade bort. Han skrev att bakteriekulturerna slog ut varandra. Kan alltid vara kul att testa då det inte skadar och jag är själv nyfiken höra om det verkligen funkar så bra som han beskrev. Annars kan man lämna in kapellet på nedanstående länk. Dom har inskicksservice om du inte bor i närheten, kostar lite men kapellet blir som nytt ofta. Lycka till! http://www.rentvatt.com/

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hej var det vanlig yogurt som han hälde på? kollade på länken och visst e det intresant men innan man lägger ut 1400kr så tänkte jag höra om det var några som visste nått billigare alternativ.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Jan Borgström

I lagom koncentration dvs ca 1:4 av Klorin ger resultat om du har tålamod att vänta 3-5 timmar med att väta området med lösningen under tiden. Skölj noga och med mycket vatten efteråt. En flaska Klorin är inte dyrt, men som sagt det tar din tid - och det luktar bassängbad!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Anders

Lämna in de på kapell tvätt de är de ända som hjälper att få kapellet rent från mögel..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag använde något jag tror heter Ship shape funkade väldigt bra. Hade ett mörkblått kapell som var skitigt och lite mögligt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Vill bara påpeka, utan att vara besservisser att blandar man för starkt så kan väven lösa upp sig och spricka. Så följ stenhårt Jans råd med 1:4...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har provat att lämna in mitt kapell för ett par år sedan till företaget som PeterDeleter tipsade om, Rentvätt. Kapellet var ganska skabbit, men det vart verkligen kanon bra. 1500:- kostade tvätten. Mycket pengar? Allt är relativt, men ett bra resultat vart det. :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Jan Borgström

Hej igen Vill komplettera mig själv med att påpeka att det är klokt att testa tvätt med Klorin på något gömt ställe eftersom det bleker kraftigt. Beror ju på om och vad du har för färg på kapellet. Jan Borgström

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Lasse L

Tvättade mitt mögliga kapell i dag med Ship Shape Kanonbra resultat allt mögel försvann Kapellet som nytt :-D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

vilken kalas sida... :-D ska testa det där med klorinet i helgen eller nästa helg. verkar osm om det ska funka. :-Tack

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hej testade igår att tvätta kapellet med klorin. resultatet blev kanon bra. Nu är mögelfläckarna helt borta tack så mycket för hjälpen. :-Tack

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Jonas

Testade själv med Clean ahoys vinyl cleaner, spolade rent med vatten fungerade utmärkt! :x-mas:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi pratade med en kille på båtmässan i november ang. kapelltvätt. Han rekomenderade oss stark att prova tvätta själva först. Vanlig såpa blandat med klorin var det bästa sa han. När dom tvättar kapellen löses impregneringen som gjordes när kapellet va nytt upp. Den impregneringen som finns när kapellet är nytt kan inte alls jämnföras med den som görs när man lämnar in det igen. Vid tvätt hos kapelltvättare slits tyget väldigt mycket sa han.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...