Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
crabfish

Vart är det dyrast att tanka?

Rekommendera Poster

Tänkte höra var det är dyrast att tanka.

Troligen sjömack men vad har ni för erfarenheter och var ligger macken?

Kan vara användbart tipps för de som ska ut och semestra med båten så man planerar sina tankningar.

Vi har ju nyligen läst om den som tankade vatten och fick betala 2 kr/litern i Stockholms skärgård så därför vore intressant att jämföra tankning av bränsle.

Billgast just nu är på lanbacken i Höör och med 13,28 kr/liter 95 oktan  men vart är det dyrast?

::Harry::

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

95 oktan i Stockholm - Strömma 16,25/L

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Otroligt, kan det vara så att detta är dyrast?

Någon som slår detta?

 

::Harry::

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

2 kr litern för vatten?? Ockrare. Det var tammefan det värsta jag hört..  Finner inte ord.. Upprörd ligger nära till hands iofs... Herregud...

Då låter närmare 17kr litern för bensin närmast humant.. det är ju iaf nåt som kostar, både i anskaffning och hantering. Men 2 spänn litern för vatten är ju fan hutlöst. Var är detta??

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Stockholms skärgård.

::Harry::

 



Senast ändrad av crabfish | 20 juni 2011 | 19:01

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej - men jag bryr mig inte så mycket om bränslepriset heller. Tankar när jag måste tanka och betalar vad det kostar. 

Vinden - den är fri

tommy

snedseglare wink

post-945-1394236755,348_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag brukar ringa runt efter dagspris när jag kommer att passera några olika alternativa tankställen när jag är på tur.

Är jag hemmavid så är det bara en mack att välja på, lönar sig inte att åka runt.

Att tanka diesel på landmack gör jag inte, vill ha utan RME och det finns bara på sjömackar numera. Det är dessutom värt nån krona extra per liter att slippa kånka cirka 300 liter i dunkar.... :-(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är ju inget snack om att det är billigare att segla än att gå för motor, men är det någon som har räknat på segelkostnad/nm? De där lakanen är ju svindyra!wink

Vinden är fri men det kostar lite att fånga den!

/Marcus - som tankar på den mack som faller mig in utan att kolla vad priset är.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag räknade lite på det när jag köpte nya segel till en tidigare båt. Om jag struntat i seglen och bara gått för motor i stället, de distansminutrarna jag seglade varje år, hade jag sparat mycket pengar - så länge den 25 år gamla motorn hade fortsatt att  fungerat. wink

Vad kostnaden för seglad distansminut med nya segel under 10 år blev kommer jag inte ihåg, men det blev betydligt dyrare än dieseloljan. 

Men jag väljer nog att segla ändå. Det är så förbaskat skönt att slippa ojudet, så man kan inte va snabb nog att stänga av motorn.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,Bunk marina i Grebbestad kan kanske vara svårslaget,härom dagen 17,20 för diesel

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...