Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Oldgoat

Var hittar man billigaste dieseln i kring göteborg?

Rekommendera Poster

Hallå alla,

Det börjar bli dags att fylla tankarna och då undrar man om det är någon som har koll på var man tankar båten billigast (diesel) i Göteborgs skärgård eller däromkring? Bunkrar man en kubik spelar ju varje prisskillnad roll, så man vill ju gärna hitta ett fint erbjudande. Erfarenheten säger att det kan skilja flera kronor mellan olika sjömackar.

Svara gärna med var och när ni tankade sist och vad ni betalade per liter, kan ju vara fler än jag som undrar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kom inte ihåg exakt vad jag betalade, men kollade priser för något år sedan och efter dess tankar jag alltid vid skeppshandeln på Björkö, detta är en kombinerad land sjömack så därför är det landpris som gäller, garanterat fritt från RME också.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag instämmer med Westfjord... Jag har känslan att Björkö brukar hålla bra priser i förhållande till andra.

Även tappen i Stansvik i närheten av Rönnäng om du har vägarna norrut.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har de bra priser på bensin också?

Åker ju förbi där, när vi drar uppåt till Brofjorden för semesterhamn...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dom har landpriser eftersom det är en kombinerad mack, tror inte dom skulle ha kvar några kunder som bor på Ön om dom skulle lägga sig i nivå med en sjömack.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, jag känner till sajten men det finns bara en sjömack som har pris inlagt i länet vad jag kan se, så den är inte till stor hjälp just nu...

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kanon... Då vet vi vart vi skall stödtanka... Tackar för tipset!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag ringde och kollade idag

Björkö 14.89

Stansvik 15.25 (13.69 till bil)

Jag har inte varit i Stansvik så jag vet inte hur det ser ut, men skumt att de tar olika för båt och bil. Olika pumpar enligt flicka jag talade med, skumt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skaffa ett par 20 lit dunkar och fyll upp på en ST1-station så kommer du ner en spänn eller mer från tipsen du fått.

Jag har en dunk som åker skytteltrafik till hamnen.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, men jag ska bunkra en knapp kubik så många dunkar blir det... Man kanske skulle skaffa sig ett tomt oljefat och ställa på släpet istället?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Låter smart, men du vet väl hur mycket du får frakta  på släpet?

60 liter är gränsen, så det blir nog många vändor ändå.

http://www.lycksele.se/upload/Dokument/Räddningstjänsten/Bensintransport.pdf

 

 

  Undantag i samband med transport av FLYTANDE BRÄNSLE Bestämmelserna gäller inte för transport av: • Bränsle som finns i fasta bränsletankar i transporterande fordon, och som är till för dettas framdrivning  eller drift av dess utrustning...  • Bränslet får också transporteras i bärbara bränslebehållare dock högst 60 liter bränsle.  • Bränsle som finns i tankar i fordon eller annat transportmedel (tex båtar, skotrar) som utgör last, och  som är till för dessas framdrivning eller drift av dess utrustning….  Anm: Bärbara bränslebehållare innebär att de skall vara avsedda för transport av bränsle t ex:  ”reservdunk” för bensin. Det är EJ tillåtet att köra drivmedel i saft-, vattendunkar eller liknande   Men lycka till och hoppas det inte händer en olycka. no

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du har rätt, det är kanske ingen bra ide med ett oljefat på släpet :-). Det är dock lite surt att de lägger på så pass mycket som de gör för att pumpen står på kajen, det kan knappast vara så mycket dyrare att hålla iordning kajen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...