Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
sebb85

Fiske utanför ellös

Rekommendera Poster

Hej! Jag har skaffat mig båt nu och har båtplats i bokenäs , tar mig cirka en kvart o komma bort till ellös och jag undrar om nån har lite tips på bra fiskeplatser utanför ellös, farsan snackade om att utanför bonden var det hett för några år sedan men han har inga koordinater till dom ställena han brukade fiska på. Så nu undrar jag om nån av er kan ge mig några tips / koordinater som det finns fisk på? Var ute en sväng igår
och fiskade mellan ellös och lysekil men det var helt dött, fick 3 makrillar bara.. Hoppas det finns nån som har några tips :)

Mvh Sebastian

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vill försöka att inte vara allt för pessimistisk men det finns ju inte några större mängder fisk därute. Jag känner inte till Ellös men situationen är säkert samma där. Torsken är utfiskad längs kusten. Det finns ingen vitling kvar. Jag bemödar mig inte längre att prova att släppa ner på botten.

Enda sättet där är väl att leta upp nåt vrak där trålarna inte kommit till.

Makrillen är också på nedgång. Den mals ner till djurfoder eller omega 3 kappslar. Nordsjön är överfiskad och vi får ta skrapet som hittar in till kusten.

Nu börjar man t.o.m. fiska ut fjärsingen i brist på annat.

Hoppsan detta var visst lite pessemistiskt trots allt. Du får väl börja med kräfta och krabba det finns det ju faktiskt en del av.

 

 



Senast ändrad av red_lobster | 20 juni 2011 | 20:27

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, prova innanför Fredsholmen. Det brukar vara en del som ligger där och fiskar så det är lätt att hitta.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Bonden liggre ytterst i havet väster om Islandsberg, ca 5 distansminuter från Ellös.

Kryssade mig förbi på insidan för några år sen. Det låg en del båtar och dörjde. Provade med dörjen och fick ett antal makrillar. Men det får man ju på de flesta ställen bara man är p å rätt plats på rätt tid.

Bilden är från ett besök på Bonden sommaren 1999

post-945-1394236752,3157_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ingen som har några fler tips på platser utanför ellös/lysekil

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Var ute vid fredagsholmen idag, låg strax innanför fyren. Hade väl runt 7-8 båtar runt mig och samtliga hade nog mer eller mindre bra jaktlycka. Själv fick vi 13 makrillar, mycket goda som kvällsmat idag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...