Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
politby

Gasoltuber till Magma-grill - var?

Rekommendera Poster

 

Jag var och köpte en Magma Kettle i dag på Seasea i Nacka. På vägen hem köpte jag några engångsgasolflaskor på OKQ8, det står Primus på dem men jag antog att det är någon typ av standard.

Men jag misstänker att det inte är rätt sort, jag får ta i för kung och fosterland för att trycka dit regulatorn på tuben och när jag öppnar ventilen kommer det ingen gas. Dessutom är den lilla cylindriska toppen gängad och Magma-regulatorn har inga gängor.

Det står i manualen att det måste vara Campingaz-flaskor men var i h-e får man tag på såna?

Ni som har Magma-grillar, vilken typ av engångsgastuber använder ni och var köper ni dem i Stockholmsområdet alt på webben?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jula har dom. Någon form av bajonettfattning Easyclick tror jag det hette. Även Watski och Hjertmans har dom, fast dyrare.



Senast ändrad av lods | 16 juni 2011 | 21:49

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Du kan köpa dem på BILTEMA (EN av FÅ bra grejer på bygget laugh). 80 pix för 4 st. Funkar perfekt!!

 

MVH

Jerker

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Väcker liv i denna tråd då jag köpte en Magma grill och även jag trodde att Biltemas till utseendet lika flaskor för 59kr skulle funka. Men det är inte samma anslutning på dessa som på campinggaz som innehåller lika mycket gas men kostar 149kr på Jula...

 

Är det nån annan som har någon fiffig idé eller lösning för något billigare engångsflaskor?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Magma Slangkoppling till flaska har längeseglingsbekanta kört med.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...