Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
crabfish

Risk för ny istid inom fem år

Rekommendera Poster

Finns det ingen Moderator på MG som kan ta bort ovidkommande OT i trådarna?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo, mod finns ju... Men att plocka bort OT i trådarna skall nog väldigt mycket till att göra - Även om jag håller med att viss rensning kanske kan behövas ibland, bl a i denna tråd... Men det har ju väldigt mycket med vår egen disciplin att göra, hur trådarna blir... Och denna spårade fullständigt ur, och därför har jag bett om att få yxan nedgrävd så att det inte blir ytterligare fjanterier från vår -min och Crabfish´ s- sida...

 

NOTE: Redigerat p g a tillägg i texten!



Senast ändrad av Keddy | 22 juni 2011 | 11:09

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att ni inte lägger er kraft att skriva om båtrelaterade ting istället?

Vädret ser ut att bli regnigt under midsommar, undrar om Crabfish´ s drink blir vattenskadad?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur går det med dina drinkar? Mina är inget problem med för jag kommer hålla mig till öl och nubbe inomhus om vädret inte lämpar sig för fest ute.

Att jag tog upp annat var enbart ett hopplöst försök att bevisa något som jag anser vara fel.

Men nu är det nog bäst att hålla oss till tråden istället.

::Harry:: 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hade varit kul att träffas utanför forumet för jag tror inte någon av oss är speciellt konstig eller arrogant. Knappast någon som är uppblåst heller.smiley

Åtminstone uppfattas jag inte som sådan bland vänner och bekanta.

Däremot internet är ett besvärligt sätt att komunisera och det är lätt att missuppfattas.

 

Ha en bra dag.yes

::Harry::

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Harry:
En lika bra dag -och bra liv, i övrigt också- tillönskas dig yes

Hoppas vi får chansen att träffas privat, och då gapskratta åt våra diskussioner på forumet här cool

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Härligt att vara vänner, jag gör härmed också en pudel på de ord som väckt en del förtret hos vissa och visst vore det kul med en träff framöver.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller till på Västkusten på sommaren. Har båten i området Sotenäs

::Harry::

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Först:

Jag ber om ursäkt för att jag kallade dig Dummerjöns

Det var dumt gjort, skrev i ilska över att du ifrågasatte och misstänkliggjorde mitt båtintresse, vilket alltså är att misskreditera mig. Jag är mer eller mindre uppväxt på sjön, älskar att vara på sjön, älskar båtar.....Sålde min Monark 670 nu i våras, bl a för att familjen inte delar mitt stora båtintresse, men också för jag insett/ tror att proppen börjar gå ur motorbåtsmarknaden. Bensinpriset har nått smärtgränsen för vanligt folk. Nu jagar jag en segelbåt, av det enkla skälet att det ännu inte är CO2-skatt på vind.......

2. Jag tycker INTE att det är ok att framföra stora snabba båtar halvfull. Vilket alltså är någonting helt annat än att som vuxen människa ha druckit 2 glas vin. Det var ett av dina personangrepp, du har åstadkommit många av den typen i diverse trådar här på forumet, vilket jag finner osmakligt.

Varför har jag tjatat om det jag anser vara en jättebluff, nämligen klimathotet tror du? Därför att frågan i allra högsta grad påverkar just fritidsbåtslivet, åtminstone för dem som äger en motorbåt. Vi betalar världens högsta CO2-skatter, bland annat just på drivmedel. Allt med motiveringen från Staten att vi måste rädda klimatet. Vilket vi alltså inte kommer att göra genom att tvingas minska på (motor)båtsåkandet. Vilket ju blir följden för många när bensinpriset nu börjar närma sig 15-16 kr. Vad kostar bensinen på sjömackarna? 17 kr litern? Alltså, det finns en direkt koppling mellan det skklimathotet och folks möjligheter att utöva sitt båtliv.

Lite lustigt, du skriver själv ovan att för att kunna förutsäga framtiden, så måste man ha en tidsmaskin. Det är väldigt träffande när det gäller just klimathotet, eftersom några tidsmaskiner ju inte existerar......Likafullt är hela klimathotet uppbyggt på en hög med mer eller mindre värdelösa gissningar, som kallas scenarios. Dessa scenarios har sedan av Mainmedia, SVT och våra myndigheter prackats på oss som sanningar, vilket de alltså inte är, långt därifrån.

 

Nu håller hela bubblan på att brista, och begravningen av klimathotet är i full gång. Likafullt betalar vi fortfarande världens högsta CO2-skatter.

 

Slutligen, du undrar vem eller vilka som tjänar på att klimathotet hålls vid liv? Är du medveten om hur många människor och företag som numera profiterar på detta? Vi pratar mångmiljardbelopp.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Klimatfamilj missade hårt mål

länk

Testfamiljen fick hjälp av stora företag och ny teknik för att kunna leva riktigt klimatsmart. Men trots att de minskade sina utsläpp med 80 procent nådde de inte ända fram till koldioxidmålet.

Standardfamiljen drar 7.3 ton koldioxid per år. Målet enligt FN är 1 ton. Familjen kom ner till 1.5 ton.

Större delen av kvarvarande koldioxid kommer från maten:
Vi tog bort kött, fisk, ägg, ost, alla mejeriprodukter. Vi kunde inte fika, inte gå på restaurang, kunde inte göra någonting

länk
“We were not able to influence emissions from the production. But we have been able to demonstrate that with the right know-how and motivation, it’s possible to get quite close to one tonne. Not only that, it’s been very enjoyable and a really educational adventure,”

Mja, så roligt verkar det väl inte....  Och nu har familjen återgått till normal livsstil.  Vad drar vi för slutsatser av det?

Detta var alltså ett test för att minska CO2, det säger inget om CO2 är farligt, det finns det andra rapporter om.

Bottom line; för många människor på planeten. Behövs kanske ett rejält världskrig som rensar av lite.



Senast ändrad av Anders_St | 23 juni 2011 | 11:25

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...