Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Skogskatt

Marin servis

Rekommendera Poster

Hejsan

På jakt efterplast servis med marint motiv till födelsedagspresent, någon som har några tips på någon bra sida?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bumpar den här tråden, köpte på Ullared för en 5 år sen en massa jätte fina marina plasttallrikar, muggar fat osv... Kom ihåg att dom kostade 5kr styck så hela servicen gick väl på en 60-70 spänn.. Dom gav jag bort när jag sålde den gamla båten :( och har inte hittat så fina någonstans efter det nu när jag vill ha nytt! Någon som vet om Ullared har något nuförtiden?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns fler Marinbutiker bla http://www.hjertmans.se/ som har marin-porslin

Utöver Melamin/plast så finns det även riktigt porslin (härdat porslin) Är det någon som vet om det är hållbarare än vänligt porslin som man har hemma.

Både melamin och härdat porslin är rätt dyrt ca 50 resp 80 kr för en stor tallrik.  Är detta bättre sort än det man kanske kan hitta på Ullareds mfl ????

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Melamin kan vara dyrt, men om man kikar runt lite så kan man hitta det i lågpris affärer. Vi köpte vår på Systrana Grene i Köpenhamn för ca 15 kr styck

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi hade en service som såg ut som på bilden. I Hjertmanskatalogen står det melaminplast men hade en känsla av att det var glas. 

Efter en 24-timmarssegling blev det allt mera vind. Vi talar om tidigt på1980-talet. gade legat i Hunnebostrand över natten och gick innervägen via Sotekanalen och Sunnepinan, men var tvungen att runda Smögen för att komma till båtplatsen som hade inloppet från utsidan.

Servicen var ny for året och vi hade bara stoppat in den i ett stuvfack under skarndäck. Kompisen stod till rors (eller kanske rättare sagt satt). Jag stod och höll mig i ruffnedgången. Jag hade fullt upp med att hålla mig fast i sjögången,

Plötsligt öppnade luckan till stuvutrymmet och  tallrikarna började en och en ramla ur stuvfacket, stutsade på kojen och ner i durken. Nästa kom och gjorde lika dant och hamnade uppe på den första. Jag tror att det var 10 tallrikar som ramlade ut. Jag kunde inget göra mer än att se på. Ingen gick sönder. Nästa vinter byggde jag om stuvfacket så att inget av servicen kunde ramla ur.

Vi hade fått vår service för att vi hade hjälpt någom med nåt akut. Dubbel sats. Det fanns en annan sats med en servis i Hjertmans webbkatalog för 498 kr.  6933-18 Set 17 delar. 4st flat-, 4st liten flat- och 4st djuptallrikar, 4st mugg samt salladsskål.

http://www.hjertmans.se/webshop/artiklar/artiklar.asp?rubnr=172&artname=

Får väll kolla lite på båtmässan när jag skall dit idag.

Just nu kan det ju va en viss mässrabbatt 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Precis en sån tråd som jag var ute efter. De jag har är så slitna och gamla att det börjar kännas ohygieniskt att äta från dem (http://www.brudar.net). Dessutom saknas det flera delar. Ska kolla upp sidorna som det länkats till i tråden. Tack!



Senast ändrad av skeppohojoj | 12 mars 2012 | 10:05



Senast ändrad av skeppohojoj | 12 mars 2012 | 10:07

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...