Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024
Westfjord26

Vad är det som gör att....

Rekommendera Poster

Du har väl inte trottnat Westis?

 

Kalle

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Näpp! Blir bara lite frustrerad och känner att det är forumet i sig som måste utvecklas hela tiden för behålla intresset hos sina medlemmar och det ser jag tyvärr inget av.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I linje med ett stort antal inlägg i forumets klistrade tråd ideér, förändringar och förbättringar, visst kan man tycka mer eller mindre om dessa förslag men just att ingenting händer och inte ens svar ifrån ansvariga, ta alla inlägg om androidanpassning som ett exempel.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Litegrann återkommer ju samma typ av frågor hela tiden. Vilket kan upplevas tröttsamt. Men det beror ju på att det tillkommer nya medlemmar.

Och just båtlivet är inte så dynamiskt. Det ÄR ungefär samma problem hela tiden.

Måste man förresten hänga på MG som livsuppgift? (Med undantag för mig själv där svaret är: ja.)

:-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Personligen kommer intresset i vågor. Jag skriver sporadiskt men har läst kontinuerligt i många år.

Jag tror som ovan att det är ganska repetetivt, frågor återkommer och man kör ett race där man frågar allting som nybörjare, sedan när man haft alla problem så kan man börja svara de nya nybörjarna och efter ytterligare en tid tröttnar man på det också.

Men se på diskussionerna när det kommer nya lagförslag, när något nytt och stort händer, då sprakar debattlustan igång igen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Android-anpassning var en jättebra idé. Man har ju mycket bättre batteritid på den än på datorn. Försökt en gång skriv ett inlägg på min tab men det blev inga mellanslag när det kom upp så svaret var lite svårläst och inlägget blev till och med rapporterat av en något nitisk medlem.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker som Ni andra .. nytt folk samma frågor !

Man orkar inte lägga sin tid på samma skit ännu en gång , tyvärr måste jag få tillägga ..för just kunskap / erfarenhet  måste ju föras vidare.  Jag skulle villja vara mer aktiv men som sagt , man väljer annat .  ( fast jag läser rubriker samt en del inlägg lite då och då av ren nyfikenhet )

Trevlig sommar  :-)

 

post-11345-1394236738,8511_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kul att han med fobi för land återigen besökte MG idag. Hoppas han återkommer igen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sedär har vi en som bevakar påloggade medlemmar också!

Håller med, vore kul om han kom tillbaka.

 

Vad gäller huvudfrågan så håller jag med de flesta svaren ovan. Blir lite trött på att se de samma gamla frågorna komma upp igen, de som besvarats i tidigare trådar och som man kan hittas med sökfunktionen. Men så tar jag mig ibland i kragen och svarar artigt så gott jag kan och ibland lägger jag till en länk till någon tidigare tråd som handlar just om det.

Jag kan också komma på mig ibland att jag intresserar mig för vad vissa medlemmar skriver mer än vad andra gör så om det dyker upp en tråd startad av någon som jag inte tycker snackar bara skit så hoppar jag hellre på och försöker svara där. Det är väl lite som gubbarna på bänken vid bryggan som bara hälsar på vissa...

Sitter fö på landet och jobbar nu. Ett rejält oväder har passerat här inatt med mycket blåst och en hel del regn. Barometern sjönk som en sten och vattenståndet ökade med ca 20 cm. Igår SV, sen vridande runt nästan hela varvet via O, N och nu på V. Ett tag var det nästan vindstilla och kusligt tyst, som en Hitchkock-film, innan det var över på V igen. Nu flyttar alla sjöfåglarna över till öarna på andra sidan där vinden ligger på och tångräkor och annat flyter in. Men nu blev det väldigt mycket OT ;-)

Ha en skön sommar på er (framför allt alla gamla MG:are wink) !

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hav en sjön sommar själv!

Och nu är det midsommar. Själv undviker jag Sthlms skärgård med dess firande och tuffar istället mot Mariefred i grodhavet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Någon måste väl hålla koll på er laugh

Mitt förra inlägg skrev jag för 9 månader sedan, närmare bestämt den 21 september klockan 23:05 i fjol.  Där skrev jag:

På detta forum kan man inte modda sina egna trådar, inte heller hindra vissa att skriva i ens trådar, men om man ber snällt?  Några få, faktiskt färre än ena handens fingrar på en skogsarbetare med motorsåg, kackar nu i stort sett i varenda tråd med den ena konspirationsteorin efter den andra om såväl koloxid som alkohol överstigande 0,2.  Själv skriver jag på grund av det allt mindre, lusten avtar så att säga

Det gäller fortfarande tyvärr.  Ett par-tre personer har förstört stämningen på forumet med trådar som inte har det minsta med båtliv att göra och som bara retar upp andra medlemmar.  Därför har forumet gått i stå. 

Att frågor tragglas om i det oändliga är en annan orsak, sökvägarna borde förfinas.  Men som sagt, det största anledningen för mig är ett par personers eviga tjafsande, man ledsnar helt enkelt. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kul att du i alla fall gör ett litet inhopp! ;-)

Jag förstår känslan men väljer att läsa selektivt de inlägg som intresserar men man gör ju som man vill. Kan väl helt enkelt låta bli precis som med Blocket (som någon skrev så är jag också en Block-o-holic).

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Personligen tycker jag det är väldigt tråkigt att du inte är så aktiv längre, även om jag själv kanske är en av busarna ibland....crying

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hejsan,

Jag tror som sagt att det beror på att samma frågor dyker upp hela tiden.. typ Vad har jag för båt?

Sen är det mycket tjafs i trådarna och som Terra säger så vore det bra om man kunde sköta sina egna trådar.

 

Trevlig fortsättning på midsommarafton.

/Jonas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Forumet har en del att önska vad gäller den tekniska biten samt att det saknas rätt sorts moderering.

//Per E

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman

Visst är det så...man tröttnar när man läst 100 frågor som börjar: Hjälp..motorn stannade, eller vad har jag för båt?, eller i värsta fall, hur hissar man seglet?

På reparationssidan har vi frågor som man inte orkar svara på. En god vän till mig har sammanfattat sin synpunkt så här: Måste du fråga (just) det så skall du inte ge dig på det. Han menar det krävs en viss grundkunskap i alla fall.

Men fast man är gammal i gamet så kan man ändå lära sig något nytt, även om tillfällen minskar.

Som nu när jag nyss seglat, (hmm...skall man förtydliga seglat- fast man går för motor?)  uppför floden Rhone från Marseille till Lyon. I de stora slussarna, den högsta lyfte 20,6 meter, så är det lättare att förtöja vid den flytande pollaren i väggen om man tar mittenknapen på båten först. Sedan akterlina och sist förtampen. Detta för båtar som är mycket bredare i mitten. Långsmala båtar har inte samma problem. Det är alltså bara en pollare man når, de sitter för långt från varandra för småbåtar. Våran var bara 36´ . Bäst att förklara, vi var bara 2 personer ombord. En skötte roder och motor den andra linorna.

Ja, så fick ni veta det åsså nu då.

Annars är mitt intryck att de värsta gåpåarna som bråkat har tystnat numera. De som ibland försvara sina skämt och påhopp med att det är högt till tak samtidigt som de gillar att anmärka och ge en spydig känga.

 Är det någon som saknar Roddarn förrexten? Inte för att han var elak men.. ..ja....ni som läst vet.

Så i och med detta,  har jag hoppat på honom nu då? Lär väl få veta det.

smileyblush

Hälsningar,

Kalman

 

PS

Å visst jag. Appropå Hälsningar,  det är så jag brukar/de avsluta mina inlägg. När jag var ny här på MG så fick jag på nöten  för det. Ni som vatt med, mins ni det tjafset? Det är bla sånt som gör att man svalnar lite. Läser men skriver inte så mycket längre. Man har plockat ut sina favoritgubbar å ofta blir det privat PM till dem.

Beundrar Peter_k som orkar svara fortfarande. Den grabben är saklig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kalman sade:

Måste du fråga (just) det så skall du inte ge dig på det.

 

Har man den inställningen så har man inte i slikt forum att göra. I förlängningen innebär det att man skall motsätta sig all form av utveckling och stoppa all form av inlärning. Är inte du lärare Kalman? Du borde verkligen uppmuntra till frågor och svar. Personligen anser jag att inga frågor är för dumma eller för stora/små. Utan nyfikenhet och lite Jävlaranamma-jag-skall-försöka-ändå skulle världen varit kvar på stenåldern och vi skulle alla varit ute och försökt fånga elden efter ett blixtnedslag.

Kanske orkar inte jag svara på frågan Hur hissar man seglet men om frågan efter en längre tid saknar svar kan jag gärna svara. På samma sätt som jag uppfostrar mina barn genom att själv komma ihåg min egen barndom minns jag den dagen jag först försökte hissa upp genuan i mast och bom innan jag insåg att det där seglet hörde hemma längre fram. Just den gången behövde jag inte fråga någon men hade jag haft ovan inställnign så hade jag sålt båten och köpt en husvagn i stället.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är inte här så ofta längre, intresset går lite upp och ner.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu tillhör jag inte dom äldre på det här forumet, men jag ställer mig undrande till er inställning?

Är det så jäkla jobbigt att dom samma frågorna kommer upp med jämna mellanrum? Det tar ju ändå inte så många minuter av ert liv attt svara. Som någon skrev tidigare så är det väl så att när man ställt frågan själv så kan man svara andra och det är väl det som gör ett forum levande.

Att forumets teknik och layout är otroligt utdaterade kan jag köpa som anledning.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som Yamarin-kille så saknar jag bossee som visste det mesta om Yamarin och var extremt hjälpsam. Jag har haft stort utbyte av hans initierade inlägg de senaste åren men nu ser jag sällan till honom.

Å andra sidan har vi ju Jarb som också verkar veta det mesta om Yamarin... ;-)

Hasse

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Erkänn nu B Kalman att du saknar mig ganska mycke !!

Du har inte förändrats nåt, samma besservissen som vanligt !!

 

PS. Har du några mördarsniglar i trädgården ?

Skulle gärna vilja se en bild på hela tomten inhängnad med finmaskigt nät !!



Senast ändrad av Lamon | 01 juli 2011 | 22:40

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men detta ÄR ett forum för messerschmittar! Har du inte förstått det?  :-) :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman

Just det...typexempel.

Så var vi där igen då.

Personliga påhopp istället för att bemöta/besvara sakfrågor.

Undra på folk svalnar och bryr sig inte längre.

Grattis.

Till Lamon: jag har anmält ditt personliga påhopp!

Skall du föra en vendetta så gör det inte på sajten under täckmantel.

Här skall det pratas båtar.

Hälsningar,

Kalman

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hahaha...

Dom kommer gapskratta åt dig, men det gör ju vi andra oxå..

Så det kanske inte gör nåt !! 

Pratas båtar ? Du har ju fullt upp med havreuppfödning, spannmålspannor o anknät.. haha

Du lever inte som du lär, men det är väl så med självutnämda experter !!



Senast ändrad av Lamon | 02 juli 2011 | 15:07

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Påhopp på Roddarn, jag anmälde precis som du lärt mig Kalman..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...