Guest Mogge Posted June 14, 2002 Den är 5,8 m lång och 2,0 m bred. Den är byggd i marinplywood och har utombordsmotor. Den liknar Gullringen, och har viss likhet med Runnö 19. Jag kan inte hitta några uppgifter om vad det är för någon. Den som jag köpte båten av trodde att dat var en 60 talare kanske början på 70 talet. Någon som vet?? Vore jätte glad om det är så. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest Peter K. Posted June 19, 2002 Om du inte får svar här, testa www.trabatsakuten.nu. Det är där alla träbåtstanter och farbröder håller till när de inte umgås med sina båtar. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest Birger Posted July 9, 2003 Jag vet inte Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest michael Posted October 16, 2003 skicka en bild så skall vi se om jag kan hjälpa till Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest mikael Posted June 26, 2004 om det är en sån som det är på bifogad bild så är det en gullringen passbåt håller just på att renovera en vad jag vet är att den byggdes i gullringen 60 - 67 o troligtvis tillverkad i något hundratal enligt fd ägaren till fabrik letar själv efter ritningar o annan dokumentation och lite delar om detta stämmer så skicka gärna en bild på din båt Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest håkan Posted June 26, 2004 står det inte gullringen på båten??? tycker jag ser märket. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sardaukar 12 Posted June 26, 2004 Mikaels ja...men Mogges båt har vi inte fått se.. Quote Share this post Link to post Share on other sites