Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Bosse

Begegnatmarknaden ?

Rekommendera Poster

Är det någon som lyckats sälja beg. båt i år.

Jag har annons ute med populär båt till lågt pris, men det ringer ju inte.

 

Vad händer?

 

/B

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kräsna köpare!

Gissningsvis inte så populär modell längre
kanske inte så lågt pris som du tror??
bara att det är fel motor verkar göra stor skillnad
men det är säker stora skillnader beroende på kategori
 

Jag har under våren ringt på 3-4 båtar som var rätt & intressanta, samtliga har varit sålda eller tjingade (okay jag hängde inte på låset så jag får skylla mig själv) ,
sen har jag ringt på ytterligare 3st men där har något varit otillfredsställande och jag har tackat nej, dessa verkar fortfarande finns kvar, dvs andra har tydligen resonerat likt mig.
Men jag fick till slut tag på ett bra objekt som kanske inte vara precis vad jag planerade men förhoppningsvis ett bra köp ändå.

vad har du för typ av båt?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

De som tänkt sig att köpa båt i år köper i januari - april.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Verkar vara segt på hela beg marknaden idag. Hade min förra bil ute på annons par veckor

innan en kom och köpte den. Låg ändå billigast på blocket för den modellen me ungefärliga mil.

Men ta de lungt räcker ju med ett samtal om det är rätt köpare å häldre de än 40 som ringer å ställer dumma frågor å ska pruta 40% på telefonen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Stendött både för mäklare och privat oavsett prisklass och båttyp.

Jag har också båt till salu. Ligger bra i pris. Låga timmar och bra skick. Väldigt lugnt på telefonen

Kan den lilla räntehöjningen gjort detta eller vad kan det bero på?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Ju dyrare båt ju mindre köpgrupp. Jag kan tänka mig att båtar i prisklassen upp till 200.000kr är enklare att bli av med.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ligger ju över 17 000 båt-annonser på blocket  men om det är normal eller ej har jag svårt att säga (låter dock mycket i mina öron).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

En badanke ägare ringde och undrade om det var något man kunde sälja på blocket eller om jag visste någon som behövde den typen av båt. Jag sa :det dyker alltid upp någon, 2 dagar senare på mejlen fanns förfrågan om båt.  telenummer skiftades och båten såld. Så lite ovanliga båtar går nog bra att sälja, de mer populära finns för många av och köparen kan vänta ut priserna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, 

det är säkert som du säger att båttypen inte är så populär som jag tror. Det ligger 5 st. likadana till försäljning i hela Sverige (bara på Blocket alltså), dom har legat längre ute än min annons. 

Eftersom min tanke med denna tråd inte var att puscha för min egen försäljning så hoppar jag över att nämna vad för båt jag har till salu.

 

Jaja, den får väl ligga i malpåse ett år till. Alternativet vore ju försäkringsbedrägeri och sånt ägnar jag mig inte åt.

 

/B

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...