Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024
kjellebilder

Reservdel till Volvo Aq 290

Rekommendera Poster

Hej, bifogar en bild på min ena motor, i nederkanten på bilden sitter en burk med ett glaslock (se markering). Detta lock har gått sönder av någon anledning, min fråga är: vad kallas denna burk och var köper jag ett nytt?

/Kjell

post-10007970-1394236723,0689_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Troligen ett sjövattenfilter.Har Du likadan burk på den andra motorn? Kolla anslutningarna till burken så kanske det syns om det är kylvatten som passerar burken. Vad den kallas vet inte jag men Volvo reservdelar bör veta och om det finns delar till den. Du kanske har instruktionsbok till motorn. Lycka till.  Göran

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja det sitter en till på den andra motorn, och när jag har  motorn igång går det vatten igenom den. Är detta en standarr burk, jag menar är det lätt att få fram ett nytt lock?

/Kjell

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej.

Ser onekligen ut som ett sjövattenfilter. Någon standard för dessa finns inte. Skulle tro att det enklaste är att mäta diametern på in/ut gående slangar o köpa ett nytt filter hos Hjertmans, Seasea Watski etc. Volvo penta har även dom filter med priser som .......

//Erik

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skojar du? Måste jag köpa ett nytt filter? Får kola imorgon om det står nåt märke på den och forska vidare...

/Kjell

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...