Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
iceman356

ABC Kapellsöm

Rekommendera Poster

Hej.

 

Någon här som har erfarenhet av ABC Kapellsöm i Gustavsberg ?

Funderar på att beställa ett nytt kapell till vår Flipper 700.

 

//Tomas (sthlm)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det ingen som som erfarenhet av dessa om dom är duktiga och seriösa kapellmakare ?

Mycket tacksam för svar !

 

//Tomas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

God morgon !!

 

Komigen nu gott folk..

Någon av er måste ju ha erfarenhet av dessa kapellmakare som har varit aktiva i 40 år

enligt deras hemsida.

 

//T

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej har du Concorden kvar?

Har just blivit medlem,  se gärna min sjöbod

RedBaron

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag beställde ett nytt dubbelkapell Från ägaren av ABC Kapellsöm hösten 2012, för att i god tid få det klart till båtsäsongen 2013. Inga problem sa han men av olika anledningar sköts det upp under hösten förutom påbörjad mallning, men lovades att det skulle göras klart tidigt på våren. Fler förklaringar under tidiga våren till att det inte kunde göras just nu men inga problem enl. företaget. Vid mer bestämd undran från min sida hur det gick i april fick jag till svar att jag kunde vända mig till någon annan om jag inte var nöjd. Dock svårt att få någon annan att påbörja ett nytt kapell i mitten av april och få det färdigt i tid till båtsäsong. Han lovade då att göra i ordning snarast men tiden gick. Den främre delen av kapellet blev färdig i början av juni och var ganska ok, men den bakre var inte färdig på grund av olika förklaringar. Dagen före midsommar 2013 fick jag hämta bakre delen hemma hos honom och trodde allt var frid och fröjd. Vid montering upptäcktes att öljetter fattades och att han klippt ett jack i kapellet. Vid kontakt lovades att det skulle ordnas och på avtalet skrevs det upp att jag skulle få ny bågar bak och utbyte av delen med jacket i. Detta kunde han göra i augusti sa han, nät det är lite lugnare. Nu är det snart juni 2014 och det är fortfarande inte åtgärdat och jag får ingen kontakt med honom nu. Oseriöst företag som jag vill varna för.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...