Gå till innehåll
tisdag 16 april 2024
PD_67

Uppdatering Navionics?

Rekommendera Poster

Någon som vet om Navionics har fått igång 1-års uppdaterings systemet för Platinum korten.

Jag kollade med general agenten för några veckor sedan men dom sa bara att det gick att uppdatera Gold korten och det var på gång för Platinum korten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inget svar på din fråga, men jag har ett Gold-kort för Stockholms skärgård (482) och enligt uppdateringsprogrammet finns det fortfarande ingenting nyare än förra vårens version 1.22.

Jag har laddat ner Navionics Chart Installer och kollar lite då och då. Nyfiken på de nya S57-korten, men ingenting än.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, jag testade , men det funkade inte för mig heller.

Jag har ett Platinum -kort och försökte med datorns inbygda SD-kortläsare.

Behöver man ha Navionics egen läsare pga kryptering?

mvh /andwir

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tror inte man behöver Navionics läsare. Programmet identifierar mitt kort korrekt, och säger att det är up-to-date.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur gör du då.

Jag har ett nytt Gold / XL9 SD/45XG 

köpte det i november, men Hydrografika sa att deras nya kort över området Mållösund / Kärringön skulle komma under våren. Hade varit intresant att få del av.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gå till navionics.com och ladda ner Chart Installer från web store. Sätt SD-kortet i datorn och kör programmet. Du har då 365 dagar fri uppdatering av ditt kort. Själv har jag nu 327 dagar kvar, men ännu ingen uppdatering. Hade kanske varit smart att vänta lite längre med första försöket.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu så! Uppdaterade idag till 5G482S2 V01.23 SWEDEN EAST med Chart Installer utan problem. Rykande färskt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Var det Gold eller Platinum ?

Får fortfarande inte uppdatering av Platinum att funka.

Har någon fått uppdatering av Platinum att funka?

 

mvh /A

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sorry, mitt kort är Gold Small för Stockholm. Men det var alltså först igår eller kanske i förrgår som det nya kortet släpptes.

Vad händer när du kör Chart Installer? Säger den att kortet är up-to-date, eller fungerar det inte alls?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Jag kommer till   Locating your Navionics card...Please make sure that you have inserted it into your card reader and that it is not write-protected.   sedan händer inget mer.   /A

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu går det att uppdatera Platinum kortet till V01.23. Man kunde även ladda ner en gratis PC app. inkl. kortet man uppdaterade :-).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Intressant. Jag lyckas inte ladda ner PC App, utan kommer hela tiden till att jag måste köpa ett kort. PC App kanske inte ingår för Gold Small.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Igår stod det att de stängt ner pc-appen för att de går nått underhåll... Ska försöka ta ner den så fort det går! Är det nått att ha ni som har provat???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...