Gå till innehåll
tisdag 23 april 2024
mickael82

Någon som har handlat från OUTBOARDPARTS.COM

Rekommendera Poster

Hej

tänke bara höra om någon har handlat några delar där i från, dom har det mesta till Force.

Bra mycket billigare än marin shoppen, En kolv  hos marin shoppen kostar runt 2000kr

köper jag från outboardparts.com så kostar Tre kovlar och packning sats 335 dollar.

Dollaren ligger idag på 6,27. Ja alltså 2100kr för tre kolvar . Plus frakt låg på 15-30 dollar.

 

Bara chansa att det funkar annars blir motorn två tusen dyrare, går det bra så tjännar man några tusen :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej.

Jag har inte handlat från outboardparts.com så det kan jag inte ge någon synpunkt på men jag har lite förgasargrejer på väg från boats.net till min Force 125hp som marinshopen inte kunde få fram. Billigt och bra kommunikation från dem med uppdatering av lagerstatus och leverans på min order nackdelen med de grejerna jag skulle ha var att de var OEM parts och det skickas inte utanför USA, så jag var tvungen att först beställa delarna i mitt namn med leveransadress till en bekant i USA som fick adressera om försändelsen till mig vilket blev kostnad för 2 porton. Men vad gör man inte för att få tag på delarna man behöver.

// Janne

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har inte heller handlat från Outboardparts.com utan jag köper delar till Chrysler/Force från FranzMarine.com. Han kan vara lite dyrare men avsevärt billigare än Marin Shopen. Han skickar worldwide och är väldigt serviceminded. Det inte han har till dessa motorer går inte att få tag på nytt. Han hjälper nog även till på mail vid ev. motorproblem, det har han gjort åt mig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej igen jag handlade från Iboats.com

Tog presis två veckor. Man fick betala tull och moms på delarna i dirkert på nätet. Så 3st kompletta kolvar och packningsats och en handbok för 3800kr med frakt och alla avgiftter.

Man kunde spåra paket hela vägen. Dom skeppades med Fiftyone.

Gick hur bra som helst :)

 

/micke

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Du behöver inte tveka en sekund, bättre service än dessa två killar har det får man leta länge efter vi har en 40hp Johnson som gick varm och vevstakslagerna smälte. Nya delar ifrån marinshoppen skulle kosta 14800:- hos dessa kostade allt ca 3000:- och kom hem på en vecka. Jag hade önskat att dessa killar hade haft möjlighet att visa upp sig mer för priserna på marin shoppen är kriminelt dyra....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag undrar vad OEM-parts är, och varför dom inte får exporteras?

Jag letar efter kolvar till min gamla Evinrude 40 från 1974, och dom finns inte att köpa i Sverige längre. Så jag tänkte beställa från BOATS.NET men det kanske inte går då?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

OEM är en akronym för Original Equipment Manufacturer, det vill säga termen för ett företag som tillverkar den slutliga produkten som kan säljas på den öppna marknaden. I normala fall säljs produkten inte direkt från OEM-företaget utan via återförsäljare. Produkten kan bestå av enbart egentillverkade komponenter eller, vilket är vanligast, en kombination av egentillverkade och inköpta komponenter från underleverantörer som monteras ihop hos OEM-företaget till den slutliga produkten. De flesta underleverantörer har avtal med en OEM som förhindrar dem att sälja direkt till företagets återförsäljare eller på den öppna marknaden. Alla tillverkare av kompletta maskiner bestående av flera komponenter, som produceras till en färdig produkt för en slutanvändare, benämns OEM. 

saxat direkt från wikipedia: http://sv.wikipedia.org/wiki/OEM



Senast ändrad av zymox | 05 oktober 2011 | 17:04

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...