Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
patrikholmqvist

Efterlyses BILDER MM Ancas Queen 24

Rekommendera Poster

Håller på med renoveringen och är ute efter bilder för att se hur alla olika modeller ser ut mm. Båten har inte varigt ihoppsatt i min ägo så vill gärna ha bilder på motor rum och så.
Allt som har med båten och göra. Finns inte någon vattenlinje utritat så uppskatas om man kan se det på bilden :D
Allt som har med denna båt och göra tas imot med glädje.

Alla bilder ni har och kan tänka skicka, tas imot med glädje. 

 

Och ja jag har Googlat...

Min mail: holmqvist-@hotmail.se



Senast ändrad av patrikholmqvist | 09 maj 2011 | 21:17

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2011-05-09 vid 21:15 skrev patrikholmqvist:

Håller på med renoveringen och är ute efter bilder för att se hur alla olika modeller ser ut mm. Båten har inte varigt ihoppsatt i min ägo så vill gärna ha bilder på motor rum och så.
Allt som har med båten och göra. Finns inte någon vattenlinje utritat så uppskatas om man kan se det på bilden :D
Allt som har med denna båt och göra tas imot med glädje.

Alla bilder ni har och kan tänka skicka, tas imot med glädje. 

 

Och ja jag har Googlat...

Min mail: holmqvist-@hotmail.se

 


Senast ändrad av patrikholmqvist | 09 maj 2011 | 21:17

 

Vi har en Ancas Queen grupp på FB som du gärna får vara med i och lägga upp bilder där. 
Håller själv på att bygga om min AQ 24 -76 och behöver inspiration.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
11 minuter sedan skrev SPIND3LN:

Vi har en Ancas Queen grupp på FB som du gärna får vara med i och lägga upp bilder där. 
Håller själv på att bygga om min AQ 24 -76 och behöver inspiration.

Eftersom han du citerar inte varit inne på MG på 8 år så är sannolikheten inte så stor att han ens läser detta (eller har båten kvar ?).

 

Ett tips innan man lyfter gamla trådar - i detta fall 10 år sedan det skrevs i den - är att hovra med markören över deltagarnas namn. Då får man snabbinfo, bl.a. när de var aktiva senast.

  • Gilla 3

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
17 timmar sedan skrev IngemarE:

Eftersom han du citerar inte varit inne på MG på 8 år så är sannolikheten inte så stor att han ens läser detta (eller har båten kvar ?).

 

Ett tips innan man lyfter gamla trådar - i detta fall 10 år sedan det skrevs i den - är att hovra med markören över deltagarnas namn. Då får man snabbinfo, bl.a. när de var aktiva senast.

Men man har ju chans till det ärofyllda  priset "Veckans Trådarkeolog" här på MG och det ju faktiskt kul om någon nu skulle svara trots alla år som gått 😄

Fast som du säger @IngemarE om man verkligen förväntar sig ett svar så är det ju ett utmärkt sätt att först kolla när trådskaparen var inloggad

  • Gilla 2
  • Haha 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Haha, trillade in på denna tråd då jag sökte mig tillbaka i gamla nostalgiska tankar. :) Fick ett mail ifrån någon i Nederländerna som varit inne i MG och frågade då hen hade köpt en Ancas och hittat mig här. Tog några försök med att komma ihåg lösenordet men det gick vägen :) 

Men för att stimulera nyfikenheter så är tyvärr inte båten kvar, blev husvagn ett tag men även den fick ge vicka när vi köpte hus. Men när barnen blir lite större så kommer båt ligga på inköpslistan såklart. :) 

Ancas Queen var en trevlig båt som var rätt lätt arbetad, byggde upp en hardtop som jag gillade rätt bra, dock så var den lite hård när det kommer till våger osv då den var så planad. Men självklart så går jag med i gruppen. Kan kanske lägga ut lite gamla bilder på båten när jag har tid och öppna upp den hårddisken :) 
 

Tiden går väldigt fort ibland, känns som igår man åkte runt i Mälaren...  ❤️ 

 

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

litr kul, minns en 24 , queen ann..  gått många turer på mysingen (inte min) B

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har såklart fler bilder, men här är min gamla.

Utrustad med AQ170 (B30) och 280 drev.

 

Trevlig båt men värdelös i grov sjö...

IMG_20170614_105509.jpg

IMG_20170614_105523.jpg

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...