Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Marrexxx

Jurassic park goes to see

Rekommendera Poster

http://www.nwt.se/varmland/article900242.ece

– Man har fört miljötänkandet 30 år tillbaka, tycker Jan-Olof Hallstensson, ordförande i Värmlands båtförbund. Jag gissar det är sig själv och uttalandet om att  man kan ju välja att låta skräpet bli liggande ute på öarna han syftar på. 

Synd att den skojiga bilden med mannen med brallorna i armhålorna inte var med i nätupplagan. devil

 



Senast ändrad av Marrexxx | 09 maj 2011 | 19:30



Senast ändrad av Marrexxx | 09 maj 2011 | 19:30

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur svårt kan det vara? Fick förpackningarna plats i båten på väg ut,, så kan det väl knappast vara svårare att få plats för dem när de är tomma? Eventuella matrester är organiska, och kan med fördel dumpas i sjön, alternativt grävas ner. De gör ingen skada i naturen.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hela hanteringen av sopor stinker i detta land.

Ta tex dessa där miljöstationerna, som politikerna gnäller om hela tiden att folk slänger allt möjligt skräp där.

Men om de tänkte om och tänkte OJ det verkar  finnas behov av att samla elektronik och andra saker också där Så vi bygger ut och kan ta hand om flera saker närmare våra kunder.  Sedan kan de sälja skiten till Stena metall som mer än gärna betalar för järn, bly, elektronik osv osv. 

Man kan välja att se möjligheterna, att sortera sopor skapar arbetestillfälle. Och det är precis sådana jobb vi behöver då flera och fler svenskar är analfabeter och inte klarar av högstadiet.

Det finns alltid möjligheter :) Det gäller bara att ta tillvara på dem.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte hur det ser ut Värnen men hör på ostkusten (sveriges framsida cheeky) så tycker jag det finns ganska många öar där man kan göra sig av med sina sopor på. Och då menar jag i kärl avsedda för det!!! Det är allt från stiftelser till privata båtklubbar som sköter hanteringen och på många ställer står en säck för pantflaskor där iallafall jag lämnar mina flaskor som något tack för servicen!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...