Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
Dalsland_77

Bra inköpsställe för delar till VP V8 efterfrågas

Rekommendera Poster

Hej alla motorproffs! Jag är en glad amatör som dock har lätt för att lära. Jag ska se över min VP AQ231 och ska byta div småsaker som tändkablar, fördelarlock, tändspole, div filter och annat smått och gott.

Undrar också om man kan öka på motorns prestanda genom att ha någon annan förgasare än originalförgasaren?

Imorn är det dags att dra tillbaka till båten och krypa under för att skrapa bort gammal bottenfärg.. stöön..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du ska handla i Sverige är Hansenracing ett bra ställe, kanon att ringa och snacka med om det är något du undrar över. Säljer tyvärr inte direkt till privatpersoner men allt går att kolla upp på deras hemsida (dock lite omständigt att få fram priser) , sedan beställer man via deras närmsta ÅF.

Mvh Andréas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är privatperson och jag handlar ofta grejer på HansenRacing! Dom har bra priser så ring och kolla med dom..

Jag tror inte man får någon stor effektskillnad på att byta förgasare, jag var inne på det själv tidigare men hörde att det kostade mer än vad det gav effekt..

 

Micke



Senast ändrad av arriva2452 | 05 maj 2011 | 17:04

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej. Rekomederar brytarlöst tändsystem,finns att köpa för överkomliga pengar och fungerar suveränt. Beträffande delar till volvo motor o drev kan jag tippsa om Drevdelar Skärplinge.Han har det mesta till bra priser och skickar över hela landet. Han har även begagnade delar. Kolla hemsidan så ser du vad som finns.  Ha det. Göran

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Du bör byta till ett brytarlöst tändsystem. Att handla detta i USA via Ebay är det absolut bästa du kan göra. Det kostar en struntsumma jämfört med Sverige och kvalitén är toppen.

Du kan handla alla delar till din motor over there, men blir det tungt så springer frakten iväg.

Här har du en med inbyggd spole på 65.000 volt för 620kr inkl. frakt. Finns utan spole för 470kr .

Frakten brukar ta ca 10 dagar.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Sbc-Bbc-Chevy-Hei-Distributor-Extreme-65k-Coil-383-350-/310315792694?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item4840433936

 

post-19700-1394236701,6189_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...