Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
iggy

Hjälp limma upp inner tak

Rekommendera Poster

Hej.

Håller på att försöka att sätta upp ett plast tak, det är ca 2,60x1,40

Men det verkar vara svårare än jag trott, dels att få det rätt så alla mått stämmer, samt
få upp det utan att luft bubblor uppstår.

 

Är det någon vis man eller kvinna som roat sig med detta tidigare och kan komma
med goda råd, skulle jag bli tacksam.

//Iggy

 

cool

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är den i ett stycke? Mycket stort i så fall?

Känner lite igen det där med täckbitar mot taket... mycket knepigt. Går säkert om man är fyra pers och inte blir arga på varandra? Du ska ha upp en så stor bit?

Nä... vad jag alltid gjort på mina tak som jag renoverat är att såga upp i smalare bitar, mycket lättare att hantera. PLUS att jag tycker det ser lite gammaldags och mysigt ut med skarven... som jag täcker med en teaklist. För då blir taket lite mer levande med några lister som går i taket. Säkert!

Plus en grej till. Förr eller senare så ska du fixa ett beslag i taket, täta eller borra. Då slipper du ta ner allt utan bara den sektion som är under. Mycket behändigt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att ha en massa folk som trängs på en lite yta är väl ingen höjdare. Speciellt inte om de inblandade inte är så lugna att de blir irriterade och börjar skälla på varandra.

Det är naturligtvis bra om man  kan va två och bägge förstår vad man håller på med och hjälpredan har tid att ta sig den tid som det behövs, även om det emellanåt kan bli väntetid.

Fast; Bra karl reder sig själv är ett gammalt talesätt. Jag brukar försöka ta till lämpor och knep

Dvs nån forma av hjälpmedel. Kolla på denna länken, där finns åtminståne en bild som illustrerar vad jag menar. http://thallatha.blogspot.com/2010/03/mer-issolerande.html

 

tommy

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

coolcool

Man bugar och bockar, för de 2 olika råden så långt.

Börjar med att testa Toaen,s råd med att regla upp

på fler ställen.

Men det kanske slutar med att limma upp skiv sektioner istället.

 

Kanske skall lägga till att hjälp redan är Frun, Och man kanske inte skall utmana förhållandet allt för mkt. ;o) (4 får vi inte plats

 

//Iggy

cool



Senast ändrad av iggy | 02 maj 2011 | 12:53

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du skall nog bara regla upp på ett ställe, så att mattan är fixerad i en punkt/linje och så limma därifrån.

Det där med frun är jag på förkommen anledning skeptisk till. Man måste va intreserad av det man håller på med. Alla fruar är inte som ciaraud http://www.linjett37.blogspot.com/ wink

Du kommer nog på hur du skall göra. Det gäller att arbeta sig framåt.

tommy

post-945-1394236698,4019_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack Toaen.

smiley

Nu är det än tydligare både beträffande frun & regeln.
Inser att man behöver vara envis för att få dit taket.

Och tanken är förstås att det skall bli snyggt också.

//Iggy

cool

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...