Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
olof53

Sälja båt utomlads

Rekommendera Poster

Är de någon som ska sälja sin Maxim som blivit kontaktad av någon som heter Leon Walker i London som vill köpa båten ? Han påstår att han betalar via credit cart. och själv ansvarar för transporten till sitt hem i london.

Va tror ni om detta, kan de va seriöst ? Va ska man tänka på om man nu nappar på detta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Gobben

Med all säkerhet en som försöker lura dig. Står ofta om denna typ av bedrägerier på olika forum och så även i detta. På den här länken så finner du något snarlikt om en från USA som ville köpa båt. www.maringuiden.se/forum/;thread=311549&highlight=varning

Det lär finnas många varianter på denna typ av bedrägeri. Var skeptisk som sagt var!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Efter att läst lite på dom trådarna som kom upp i svaret ja fick så verkar de mycket troligt att de är svindlare i farten. Typ Nigeriasvinderi. Så denna sk Leon Parker kan ta och stoppa upp något någonstans. Hoppa nu bara att så många som möjligt läser detta och inte låter sig luras av någon från England. Rekomenderar att titta på de Danska inslaget om just svindlare. Fins på en länk i svaret ja fick tidigare. Får snält vänta på en Svensk köpare av våran båt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag skulle sälja min båt och blev kontaktad av honom i fjol då hade han uppgett telefon nummer så jag ringde och kollade dom visste inte vad det handlade om på det nummret.

Så var försiktig

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...