Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Tolly

Passa på att få nya seglarintryck i Stockholm i juli 2011

Rekommendera Poster

Jag vill bara ge er möjlighet att få nya infallsvinklar när det gäller segelbåtsalternativ, genom att upplysa om IMM2011, International Multihull Meeting i Stockholm 21-24 juli i år. Där kommer att medverka och tävla trimaraner och katamaraner i storlek från mindre tävlingstyper upp till större cruisingkatamaraner i en familjeinriktad internationell träff. Deltagarna kommer från de nordiska länderna, övriga Östersjöländer samt kanske även från andra Europeiska länder och det beräknas komma mer än 100 båtar till mitt inne i Stockholm.

Gör som jag och få nya intryck när det gäller seglingsformerna. Jag visste sjäv tidigare att katamaraner var stora och klumpiga, lätt slog runt i hårt väder, inte kunde kryssa och var fula som stryk...något som jag nu efter egna erferenheter insett varit totalt fel. Att segla katamaran ger en helt annan känsla i seglingen...positiv eller negativ är upp till var och en, men annorlunda är det.

Sök på IMM2011 för att få mer information. Det går utmärkt bra att komma utan båt också, eftersom det som sagt är mitt i Stockholm.

Välkomna!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som information vill jag bara meddela att för den som är intresserad, så är sista anmälningsdagen till lägre pris, den 31 maj.

Sök på IMM2011.

Välkommen!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...