Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Henrik-ka

Hjälp att hitta båt

Rekommendera Poster

Jag har letat efter båt ett bra tag nu men jag hitar inte den båtsom jag villa ha. Så jag frågar er om ni kan hjälpa mig.

Mina önske mål är.

Den ska vara ca 5 -6m

Den ska ha march fart på ca 20-25kn

Den ska var cabin eller midcabin så att man gå rak genom från fören till aktern. Med två till tre sovplatser och med liten köksdel men inget måste men ett plus.

Jag ska kunna traila den.

Jag vet att det inte lätt att hitta en sådan hära båt men någon som är liknade så är jag intresserad av din information.

Det kan vara en 70 tals till 00 tals båt.

 

Tacksam för all information.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kanske en Yamarin 59. Svårt med så mkt större om man ska traila och har B-kort fast du kanske har BE ?.  Vilken budget har du ? Berättar du mer så får du bättre svar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En MV Marin 5400 HT tror jag uppfyller dina önskemål till fullo, förutom då möjligen köksdelen...

http://www.blocket.se/stockholm/Mv_marin_5400_HT_28217048.htm?ca=11&w=3

Klart smart och tilltalande lösning tycker i alla fall jag. På mindre båtar får man ju oftast prioritera bort någon egenskap till förmån för en annan, men här tycker jag man lyckats mycket bra.

Nackdelen är väl att det kanske spänner lite utanför budgeten, men å andra sidan har ju båtar av den här typen ett helgjutet andrahandsvärde.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är finna båtar yamarin 59 cabin och MV marin 5400 ht och mc. Det faller i min smak men inte priset. Men har man önske mål så får man betala för det ochså. Jag hade tänkt mig upp till 150 men det blir svårt när man ser dessa båtar. Jag får leta vidare men tack för informationen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I den prisklassen finns förutom fina utternbåtqar också Ryds 530 och 550 som har öppningsbar ruta om du gillar amerikanska båtar så kika även på baylier och searay finns fina 18 och 20 fotare. Bayliner båtarna väger lite mindre de har även en modell som heter 2002 Trophy som är en valkaround. Köksdelen fixar du med en liten grill ett portabelt sprit eller gasolkök.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Halloj! kolla Uttern 5500 ht, modern båt samt prisvärd har själv en sådan. Skall kanske sälja?wink

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...