Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
annerborn

? Erfarenheter av uthyrare Braz C2ech Entertainment i säbyviken ?

Rekommendera Poster

Hej!

Jag tänker hyra en segelbåt av en uthyrare som har ett antal segelbåtar i Säbyviken (på vägen mot Vaxholm) och jag undrar om det är någon som har erfarenhet av denna uthyrare.

Firman heter Braz C2ech Entertainment och de annonserar både på blocket och RTC. Mannen bakom firman heter Jaroslav Vrba.

Är det någon som hyrt av dem? Är de bra?

mvh, Nicke

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Hyrde en Maxi 84 där i somras. Känner dock inte igen företagsnamnet - vi hyrde privat trots att det väl inte råder något tvivel om att det är företagsverksamhet.

Seglingen gick helt okej, och bemötandet var hyfsat, men jag kommer sannolikt inte hyra där igen. Detta beror på ett par faktorer:

Ägarens brist på struktur: ett muntligt avtal om tidigarelagd återlämningstid (överenskommet redan vid uthämtningen) visade sig inte riktigt gälla, varför vi med nöd och näppe lyckades tjata till oss återlämningen och slippa sova en natt i Säbyviken.

Båtens skick och utrustningsnivå: Basal utrustning fanns och fungerade hyfsat. Ett stort undantag utgjordes dock av rullgenuan; fästet i fören var felmonterat vilket resulterade i att rullen snodde sig ett antal gånger innan jag förstod felet, men inte kunde åtgärda det då det saknades skruvar. Båten var även i trist finish och hade inte tillstymmelse till smarta lösningar i form av extratampar etc. Vidare fanns ingen autopilot (som stod i utr-listan och som vi sett fram emot att använda) då den brunnit upp tidigare under sommaren. Något erbjudande om hyressänkning el dyl kom ej, trots att jag uttryckte mitt missnöje. (Hittade dock autopiloten efter halva hyrestiden - den brända visade sig ha varit på en annan båt, se punkt ovan om bristande struktur...) Total avsaknad av städutrustning gjorde att båten inte var särskilt fräsch inuti, varken vid uthämtning eller återlämning.

Dessutom hade uthyraren div konstiga idéer som att man inte fick använda VHF:n utan att ha med eget callsign (vilket ju inte går eftersom de är kopplade till resp båt). En ren skitsak förstås, men sånt får åtminstone mig att tappa förtroendet en smula.

En hel del av detta är ju grundat på EN båt och eventuellt fick vi den risigaste...! Men jag tror inte det...!

Sammanfattningsvis: Du får sannolikt en bra segling i dessa båtar, men vill du ha en tipptopp-båt och en uthyrare att känna sig trygg med föreslår jag att du letar vidare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...