Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
oollaa

köpa båtprylar i tyskland

Rekommendera Poster

Med en superlåg euro blir man ju assugen att köpa i tyskland istället. Ncmarine.de har en Eberspächer airtronic d4 för endast 980 euro att jämföra med minst 14-15 laxar i sverige. NC-MARINE levererar till sverige och ser seriös ut, är det någon som har erfarenhet av dom ? Ska man våga köpa där?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har handlat en del från Tyskland, bl a SVB,  o det har funkat väldigt bra men inte av just dom här. Har bara goda erfarenheter o tyskar brukar ju va bra o pålitliga o ha att göra med.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Menar du att det är tryggare på ebay... Där ska man ju betala i förväg och sedan hoppas på att det är en ärlig kille man har att göra med. Det är ju en hel del pengar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Japp ebay fungerar kanon. Du betalar via Paypal.

Länkarna ovan är till företag som dessutom har bra historik och ratings. 1804 tidigare sålda produkter och 100% positiv feedback.

Det är bara att handla    

 yes Ebay fungerar lika bra med privatpersoner bara man håller koll på deras ratings. Har köpt massor från USA, UK och Kina.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan bara hålla med Capitan om Ebay, gjort massa affärer med både företag o privatpersoner o det har alltid funkat kanon. Tack vare ratingsystemet blir det självsanerande från bluffmakare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ställde även frågan till eberspäcker i tyskland behandlad i google translate först då naturligtvis.

Jag fick svar idag från dom att NC-marine är en av eberspächers återförsäljare som uppfyller kvalitetsnorm bla bla bla på tyska. 

Mailet avslutades med att Eberspächer minsan inte samarbetar med oseriösa handlare. Som dom tog min fråga som en förolämpning som liksom hur kan man fråga så dumt... kanske google translate spelade mig ett spratt för jag tyckte att det jag skrev på svenska hade en ton av trevlighet.

Nåväl ncmarine.de verkar vara att lita på iaf bara så ni andra vet, det verkar finnas mycke båtgodis där :)

Återkommer när värmaren är här om någon vill ha rapport på hur köpet funkade ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har också handlat en hel del via ebay och det funkar kanon. Dock skulle jag nog överväga en fysisk handlare som NC-MARINE när det handlar om lite större belopp, kan kännas tryggt om man behöver göra returer och garantiärenden.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

köppte värmaren en D4 med stora kontrollenheten för 1040 euro inklusive frakt, hos ncmarine.de allt fungerade görbra och värmaren var här efter 3 dagar... superperfekt ca 9000 för en värmare som hade kostar det dubbla hos hjertmans. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kolla även upp priserna i England, länge sedan pundet var så lågt som nu.

Har handlat en del prylar från olika företag, det har funkar utmärkt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, har sänt ett frågemail till Dig.

Mvh

Mira

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en airtronic D2 därifrån förra sommaren. levererades till dörren på 3 dagar. sjukt smidigt och ganska många tusen billigare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

frågemailet till mig rörde kontrollboxarna till eberspächern 

det finns ett gäng olika! jag köpte den digitala varianten utan fjärrkontroll.

den mest avacerade har mobiltelefonpåsättning. 

tror inte det toklönar sig att köpa tillbehörspaketen i tyskland lite får man ju stödja lokala marinan så man har ett bollplank å ställa frågorna till. min marina hade 100% förståelse att jag köppte i tyskland... han supportade mig genom hela installationen :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Köpa D4:an i England är ungefär samma pris som här. Nu kollade jag bara några företag. Vill man fråga, kan jag inte tänka mig att den svenska importören sätter sig på tvären. Det har man inte gjort tidigare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tittar lite mer odentligt på värmaren i Tyskland. Som jag förstår, så är värmaren naken vid leverans. Står inget om installationskit i Lieferumfang. Värmaren kostar 969eur och mont.sats 519eur. Jämfört med Erlandssons brygga en besparing på ca 4000sek. 

Du som köpt, vad ingick med värmaren? Hur kunde du få priset till 1040eur? Einbausats går ju att köpa här, alternativt kanske man har en del liggande, som jag. Referera gärna till posterna på firmans site.

Tack på förhand.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag köpte värmare och en digital kontrollpanel... detta plus frakt landade på 1040 euro när jag hade värmaren hemma hos mig. Det jag fick då var en värmare och en kontrollpanel resten köpte jag i sverige

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har någon köpt av ncmarine.de på senaste tiden? Inget svar på vare sig mail eller telefon. De har nog gått i konkurs?

mvh

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Köpte en Webasto EVO 5500 med båtsats och panel förra året 1671 EUR, kostar i Sveride 22000 idag ser jag, nedsatt från 27000 SEK...

Levererad hem till dörr på 4 dagar, allt funkade klockrent, kan rekommendera wwwtrade24 på ebay .de.

Men, en ännu större affär blev det på kopplingar, ventiler och spjäll, betydligt billigare i Tyskland, och det blir en del när man skall ha utsläpp överallt :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ncmarine.de vaknade till liv, har beställt nu. Skriver jag inget negativt här så gick det bra....

 

mvh

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Fick Gründls katalog i somras av en tysk seglare; coola stuff. Shoppa loss vetja!

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...