Gå till innehåll
tisdag 23 april 2024
flarsson

Köpes: Långfärdsutrustning

Rekommendera Poster

Hej,

 

Vi skall ut och långsegla, start sommar 2012, och Köper gärna en del av det som saknas begagnat. Har du något i listan nedan du inte längre behöver? Kontakta mig på uppgifterna längst ner så kanske vi kan komma överens?

 

Nedanstående är av intresse:

* Livflotte, 4-6personer. Med ifylld servicebok!

* PLB och/eller EPIRB

* Inmarsat Sattelittelefon

* Radar

* Sjökort: Elektroniska sjökort. Garmin G2, C-map, eller annat märke, men även papperskort av intresse.

* Pilotböcker: Imray, Doyle eller annat

* Bärbara VHF:er

* MF/HF-radio med DSC funktion (minimum klass E), Antenntuner, Pactor3 modem, etc.

* Watermaker, 12v

* Pentryspis på diesel, med eller utan ugn.

* Dinge i hypalon med hård botten 2.5-3.5 meter

* 2-takts bensinare till dinge 4-6 HP

 

Annat kan också vara av intresse! Jag finns i Stockholm. Kontakta mig på: fredrik -snabela- media.se

 

Med Vänlig Hälsning

Fredrik

post-10017546-1394236604,4709_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Säljsidan finns i menyn till vänsterannonser
Lägg in din önskan där så får du förutom rätt plats,
förhoppningsvis mer träffar.

Iaf är Blocket en bra plats.

 

//Iggy

cool

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag var just på väg att lägga in en annons på Blocket om försäljning av min Sailor SC4000 satellittelefon när jag såg ditt inlägg här och tänkte ge dig möjligheten innan jag lägger in den.

Jag köpte den ny för två år sedan och hade den monterad på min båt då jag seglade över Atlanten hem till Sverige förra sommaren. Huvudsyftet att jag skaffade den, var att ha som nödsändare samt att kunna ladda ner Gribfiler till datorn. Dessbättre behövdes det aldrig några nödsamtal, utan det blev istället några lägesrapporter hem, samt Gribfilsnedladdning. Nu kommer jag inte att segla så långt inom överskådlig tid, så jag har inte direkt behov av den.

Att det blev just en Sailor SC4000 berodde på att jag tidigare hade Sailor VHF telefon ombord och vet att de håller högsta kvalitet. Den här är självklart i nyskick och är komplett med handenhet, huvudenhet, antenn och 15m (tror jag) färdigtillverkad antennkabel. Jag tror jag har originalförpackningen kvar till anläggningen också. Du hittar information om telefonen på  http://www.cordland.se/iridium.html 

Nypris ligger tror jag på en bit över 30 000kr, så jag hade tänkt mig 20 000. Är du intresserad så hör av dig inom någon vecka, innan jag lägger ut den på Blocket.

Rolf

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Fredrik!

Jag har en livflotte av märket Arimar ISO9650 för 6 pers. i container årsmodell 2005, varit inne på kontrollservice 2008. Nypris idag ligger någonstans runt 1800-1900¤. Jag har tänkt lägga den till salu nu i vår för ca.1200¤. Om du är intresserad kan du väl höra av dig, ja förutsatt att du inte redan hunnit skaffa en flotte.

Hälsn. Jansund

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du får visserligen ta vilket pris du vill för din livflotte men jag tycker det var i saftigaste laget. Ett tips om du vill få sålt den är att släppa den för bra mkt mindre. Din livflotte är nu 6 år gammal. Och det var tre år sedan den var på service. Den ska alltså på service om några år igen. 500-600 Euro kan jag tycka vara ett lagom pris. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...