Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Gäst Olof Enander

Jofa 460gt / Kuling

Rekommendera Poster

Gäst Olof Enander

Funderar på att köpa en Jofa 460 GT. Någon som vet hur länge denna tillverkades? Är det samma båt som Jofa Kuling? Annat bra att tänka på vid köp? Tack på förhand Olof

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Anders Svanquist

Den nytillverkas. Är du intrsserad? :x-mas:

post-0-1394234318,2872_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har en Jofa 460 GT från 1996 och är intresserad av att köpa luckorna under både bakre och främre tofterna. Kan man köpa dessa genom dig? :roll:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Anders Svanquist

Hej Olof. Klart att du ska ha luckor till din Kuling. Patrik kontaktar dig på telefon. Lycka till, Anders. :x-mas:

post-0-1394234319,5588_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det bara på min dator dina bifogade bilder är avklippta. Vore kul att se hur en nybyggd kuling ser ut :-D Har du någon hemsida? Mvh Olof

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Anders Svanquist

Hej igen. Nej tyvärr ingen hemsida ännu, men det kanske kommer. Jag ska försöka att förminska bilderna, så du kan se dom. Det bästa är om jag kan få din e-post adress, så kan jag maila över flera bilder.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har mailat över adressen till dig. Har bekanta som är intresserad av att köpa en ny kuling, förmedlar gärna kontakt. Lägg gärna upp lite bilder under en sjöbod så även oinvigda kan avnjuta skapelsen! :lol: God Jul Olof

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu har jag fixat ett album också. Njut. :-tackar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Roger

Hej Försök att få provköra en sådan båt först innan du köper en.Jag har haft ett par äldre sådana och mitt intryck är att den inte är särskilt sjövärdig.Man måste ha barlast fram om man åker själv i den,annars börjar fören pendla upp o ner fast det är kav lugn på sjön.Denna pendlig ökar tills man drar ner farten.Kass enligt mig.Men gör en egen värderin.Skrovet kanske är förbättrat nu???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, Har samma tendens på min kuling om man tiltar upp motorn förmycket vid marchfart. Räcker dock att släppa ner tilten något för att pendlingen skall upphöra. Vid fullt pådrag går det att tilta upp så mycket man vågar :-D . Har en 70 hk Johnsson på min och är mycket stabil i farter kring 40 knop (toppfart enligt loggen ca 42 knop). Skillnaden mellan gamla och nya kulingar är väl bla längden på riggen, har lång rigg på min. Övriga förändringar i skrovet känner jag inte till. Hoj

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2004-12-26 vid 11:12 skrev lupo:

Nu har jag fixat ett album också. Njut. :-tackar

Kan du skicka din mailadress till mig har lite frågor till dig om jofa kuling, ska renovera min. Joakim9@hotmail.com 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
19 timmar sedan skrev Erska10:

Kan du skicka din mailadress till mig har lite frågor till dig om jofa kuling, ska renovera min. Joakim9@hotmail.com 

Har du inte uppmärksammat att denna tråden är från 2004? Alltså 17 år gammal?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan skrev Jorgen01:

Är det förbjudet att ta upp en gammal tråd?

Nej, men de som skrev i denna tråden har inte varit inloggade sedan 2007-2008 och ser troligen inte denna nu heller. Men ta upp gamla trådar kan man ju alltid göra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
15 timmar sedan skrev pseudonym:

Nej, men de som skrev i denna tråden har inte varit inloggade sedan 2007-2008 och ser troligen inte denna nu heller. Men ta upp gamla trådar kan man ju alltid göra.

Ja det kan ju vara någon annan besökare som sitter inne med uppgifter om ämnet.

Och det kanske blir en trevlig nystart av gammal tråd.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...