Gå till innehåll
torsdag 18 april 2024
AM2010

GPS plotter med ekolod

Rekommendera Poster

Jag har länge trånat efter en kombinerad plotter med ekolod. Någon som har ett bra tips på fabrikat och modell i intervallet 3500-5000 kr? Färgdisplay är självklart. Övrigt lull lull med 3D-vyer mm är inte nödvändigt, men jag vill kunna se temp i vattnet.

Det är snart dags att börja jobba med båten och båtmässan i Göteborg står för dörren.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns inte så mycket nytt att välja på för den pengen. Kolla på en Garmin Gpsmap 421s plotter med inbyggt ekolod, den bör du kunna få för runt fyra tusen kronor. Sedan får du lägga till en peng för sjökort för närmare två tusen kronor beroende av hur stor område du vill täcka in. Köp Bluechart G2 Vision den har flygfoton, 3D och du kan även då köra autorutt planering. Kan du lägga lite mer pengar hade jag dock gått på en Gpsmap 521s (större skärm) ytterligare runt två tusen kronor extra.

Kör själv med en Gpsmap 720s med pekskärm som jag är super nöjd med.

/Havskatt



Senast ändrad av Havskatt | 29 december 2010 | 20:16

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Garmin som föregående rekommenderade håller jag med om är ett bra val.

Enkla menyer, hög volym. Men om du vill komma undan lite billigare så skippar du de dyrare Vision korten, och kör standard.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej havskatt! Har precis installerat en 720 S. Mitt ekolod slutar visa djup när båten rör på sig. Har du någon aning om varför?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Turbulens (luftbubblor) men givaren och ytan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...