Gå till innehåll
tisdag 23 april 2024
bjorn_o

Båtval

Rekommendera Poster

Hej! Annu en av dessa frågor om val av båt. Jag har sett en Bella 8100 Combi och gillar skarpt att det finns ratt både inne och ute dörrar till hytten. (jag slipper gärna kapell). Hade den båten varit lite mindre så hade det varit perfekt.

Finns det någon båt som är övernattningsbar, ca 6-7 meter, vikt under säg 1600kg (ska kunna traila upp den till tomten). Kommer den upp i planande fart är det bra, men inte nödvändigt. Ratt inne och ute (vill kunna köra inne på hösten och ute vid bra väder).

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dum fråga kanske men, varför inte en hyttbåt med taklucka som du kan öppna.. 

I en Delta 29/32, Flipper 760, Bella Falcon med fler sitter man inne, dörr i aktern, taklucka som man kan öppna, blir som att sitta ute när man öppnar upp.. 

Inte direkt trailerbara, om du inte har en krallig bil, men klart vettiga båtar med möjlighet att sitta inne och ute. 

Själv sitter jag på taket på sommaren, styr med foten å njuter av solen (7 knop) å blir det dåligt väder stänger jag takluckorna och dörren.. 

Tror att det är svårt att hitta en liten båt med två styrplatser.. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tja visst kan man köra på taket om man kör i 7 knop... Själv brukar jag stå upp och ha huvudet genom takluckan...

P66:an får jag kolla vidare på. Gick inte Askeladden i konkurs? De kanske har gjort en rekonstruering...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...