Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
JerkerK

Båtfråga

Rekommendera Poster

Hej!

Undrar om någon av känner igen denna båttyp? Kan vara en Jula eller Uttern enligt uppgift.

Mvh Jerker

post-10017089-1394236546,2451_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det kan det mycket väl vara, ser ut som den typiska uttern-gelcoaten på håll iaf.

Har du tillgång till båten eller bara bilden? För även obegripliga nummer följder på en skylt leder ju oftast till ngn form av varv eller tillverkare/återförsäljare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Båten ligger hos en ÅF i Gbg men det finns varken dekaler eller id skyltar på den. Dock är båten passande för mina behov typ hummer- och makrillfiske. Tyvärr blir det nog knepigt med provkörning innan köp och jag skulle gärna vilja ha lite omdömmen från andra om stabilitét och fartmöjligheter med en 50 hk motor.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej igen.

Det verkar ju märkligt, har inte ÅF koll på vad det är för båt? Eller kontakt med föregående ägare?

Det borde åtminstone finnas ett serienr ngnstans ingjutet i plasten på båten som börjar med två bokstäver åtföljt av en nummerserie, vanligen ngnstans på akterspegeln. Den ser dock lite platt ut i botten vilket kanske gör att den stampar i sjön om du har tänkt att åka mycket utomskärs. Annrs så ser ju båttypen helt ok ut kan jag tycka. Vad begärs för denna båt?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...