Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
crabfish

Sista roliga helgen 0,2 - Kommentarer

Rekommendera Poster

Gäst Matrix

Ska svara på dina 4 frågor.

1)

Det försvann med den första sjöfylleridömda båtföraren.

2)

JA!

3)

Verkar inte som ni klarar det iallafall.

4)

Behöver inte vara svårt alls, FÖLJ LAGEN!

 

Kan man (DU) inte ha roligt på sjön utan sprit, vilket din första tråds innebörd gällde så borde du stanna iland, för då har du inte förstått det här med båtlivet. no

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi kan uppenbarrligen inte ta ansvar för något då d ideligen kommer nya lagar och regler som vi ska ta emot med öppna armar... Nu väljer några av oss att ingå i någon form av antibyråkratiska anarki kulturer för att vi helt enkelt inte orkar med mer plågoris...

Man kan gå tillbaka så lite som 20 år och visst fan var det en bättre tidsålder än den vi har idag.. Kanske bara för att då fanns det fortfarande en gnutta sunt förnuft kvar i både folk och fä..

Men nu ska man inte behöva ta ansvar för att ens ha rätten till o andas. Man får inte heller ha några åsikter, tycker man olika så ska man pungslås omedelbart för o säkerställa att man aldrig gör om det..

Och detta skitsamhälle som håller på o skapas där den ena skandalen efter den andra genomsyrar dom svenska myndigheterna o detta ska man bara acceptera????????

Nä ni som sätter stor tilltro till våra fina myndigheter tänker nog annorlunda när ni själva hamnar i klistret.. Sedan har inte detta något med just 0,2 lagen att göra.. Men dom petar på saker som beviserligen inte gör någon nytta, när vi har grov organiserad brottslighet som ingen råder någon bot på...

Ja anser att man inte ska sparka på dom svaga (Svensson) för att få upp statestiken och bidrag till kassan.. Gör man medvetet detta får det tillslut konsekvenser, det har det uppenbarligen fått nu... Vad gör man nu då?? En helomvändning?? Eller visar man lite ryggrad och erkänner att man hade fel och tänker sig för nästa gång det kliar i fingrana och regelboken ska skrivas om...

Ryggrad finns i mina ögon bara ett parti som visar, resterande kör vidare på sin strutspolitik som viserligen håller dom med jobb men som inte löser några problem.. Med att hålla sig med jobb menar ja att dom har ett problem som ska lösas men att dom på sin väg att lösa ursprungsproblemet lyckas skapa minst 10 nya...

Sedan så kommer vi till ämnet båtbesiktning.. Ja just det Ni målar väl inte med av våran kära myndighet (Kemikalieinspektionen) Otillåten färg ???? Förbudet har funnits länge nu men ja ser att endel av moralivrarna som vill att alla ska följa lagen även acceptarar detta (Det är ju trotts allt en lag)...

!!!MVH REXCO!!! Nu får ni läsa fint och tänka efter lite.. Gillar man reglering och lagar så ska man också följa alla.. Börjar man välja ut lagar och följer dessa när man själv tycker så är ni precis lika usla som mig och det vill ni väl endå inte??????

Ni får tänka länge för ni kommer inte hitta någon mönstermedborgare här iaf... Vi har ju båtar så något jävelskap har vi alla gjort om d så var för 100 år sedan så bröt man säkert mot något regelverk då med...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

...men det är väl samma personer på forumet som gapar om 0,2-lagen som också vet bäst kring vilka otillåtna färger som man ska använda..?
Eller?!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag trivs alldeles ypperligt med mitt båtliv.

Jag spaltar upp det så du hänger med.

1. Ironi 

2. Nej.

3. Har du båt?

4. Kan du förklara för mig vad du har för båtliv????

5. Om det kom en lag på att alla båtar skall vara gula, skulle du köpa en då???

6. Jag följer mitt omdöme och ansvar samt sunt förnuft, det brukar hålla länge !!!!! 

En som tycker om livet som man skapar det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ska väl inte säga att ja gapar... Men nämner kanske ett o annat allternativ... Sedan är det upp till allas goda samvete...  Ang 0,2 lagen så har ja varit på det klara hela vägen att det är utformningen av lagen som retar mig... Sedan har andra åsikter om både det ena och det andra.. Kan väl knappast ja rå över eller????

Men ska man försöka ställa sig själv i bra dager som någon form av mönstermedborgare så ska man också vara berädd på att följa lagbokens alla lagar... Och det är välkänt här på forumet vid det här laget att alla inte ligger på samma nivå.. Dvs vi tycker olika, och fullt normalt.. Sedan så är debatten ganska urvattnad vid det här laget.. De är mer eller mindre samma kölvatten som skummas av här vad ja kan se...

Mitt inlägg var mer en belysning på att myndigheter och individer inte klaffar så bra ihop alltid.. Dvs byråkratin sätter käppar ihjulet för annars laglydiga och hederliga medborgare. Punkt slut!!!!



Senast ändrad av Rexco | 25 oktober 2010 | 21:43

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mitt egna omdömme kritiseras och frågasätts. Jag tror ni skulle bli bra förvånade om ni träffade mig privat. I båten lyckas det omdömmet tydligen bra då jag hittills klarat mig ifrån det mesta inklusive grundstötningar. Tydligen fungerar mitt omdömme riktigt bra. Även när det imorse var ishalka och jag utan lagkrav i god tid bytt till dubbdäck. Mitt förhållningssätt till alkohol och båtåkande delas av många och har tidigare varit lagligt och hittills inga fakta på att det skulle vålla någon fara för andra.

Kommer vara ifrån forumet någon vecka då jag imorgon reser till Shanghai för att jobba på vårt företag där. Har givetvis tillgång till datorer men mitt omdömme gör att jag inte använder företagets resurser för eget bruk. Kvällarna kommer jag ägna åt trevliga restauranger med god mat och god dryck. Kinesisk öl är rätt god och passar bra till deras mer kryddstarka mat.

Mitt omdömme betvivlar tydligen inte vårt företags ledning och fått förtroendet att resa dit igen för att fortsätta utveckla deras verksamhet. Men på forumet här verkar vissa veta mer.

Sköt om er och njut av veckan då det är tyst på mig. Kommer tillbaka och lovar hålla detta ämnet vid liv ett bra tag till.

Om någon annan av händelse också ska dit kan vi träffas där.

mvh Harry

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När du säger att du har tillräckligt gott omdöme för att kunna framföra båten på ett säkert sätt, med runt 0.5 i kroppen ,så får du nog finna dig i att en del av oss ifrågasätter nämnda goda omdöme.. Vad din arbetsgivare tycker är inte något som vi vare sig räknar in i ekvationen båt/alkohol eller är av speciellt intresse. Tror nog att även den numer icke så betrodde KBV:aren  också hade sin arbetsgivares fulla förtroende.... innan omdömet svek honom.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tänk om ALLA hade haft mitt omdöme, då skulle vi inte behöva en enda lagsmiley

Jag vet vad som är mitt & ditt, jag håller mig till en fru, jag slår inte mina barn och jag kör både bil & båt spik nykter. Dvs. jag är ungefär som 99,3% av den svenska befolkningen. Den övriga 0,7 procenten måste uppenbarligen straffas enligt lagboken för att skydda oss andra, även om det inte fungerar i förebyggande syfte till 100%. (Dvs. många av 0,7'orna skiter i allt)

P.S. Siffrorna är helt hypotetiska, men jag tror att sanningen inte ligger långt ifrån.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Japp det stämmer! Och den blir inte kortare heller verkar det som.

Men har i alla fall kodat om så att långa trådar cachas hårdare.

Så 0.2 tråden visas på 3-7 sekunder om den är cachad. Tar nästan 20 om den inte är det. Men dom flesta få se en lagrad sida. Här även ökat tiden som vissa trådar får använda resurser vilket gör att dom inte tar timeout. 

 

//stavhammar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Äntligen går riktiga 0,2 tråden visa.yes

Men är låst av någon.

Ändock otroligt seg och MG envisas med att inte införa funktionen med flera sidor som många andra forum har.

 

0,2 tråden visas säkert på 3-7 sekunder om man sitter kopplad direkt mot servern men knappast för oss som sitter uppkopplade via internet.

 

Trevligt att ni jobbar på ett att-göra lista.

 

::Harry::

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man måste ha minst 0,5 för att se den och inte köra mer än 15 knop!!!!!



Senast ändrad av Florina | 10 december 2010 | 17:47

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tråden kan låsas av:
1. Trådskaparen, dvs den som skrev första inlägget, dvs Florina
2. Någon av moderatorerna på forumet

Jag gissar på 2.
Anledningen är gissningsviss samma som att man låste den senaste båtfylletråden, dvs att det blev lite väl mycket skitkastning mot slutet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej inte skitkastning i slutet. De sista inläggen är knappast något speciellt.

 

Jag tror att den låstes av moderator eftersom den sänker servern.

::Harry::

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har inte låst den, eftersom jag har efterlyst en lösning från MG

Jag kan kommentera att jag inte mer en gång har hört av någon från MG pga den avbrutna tråden.

Då lovade man att man skulle se över problemet ??????????????????????????

Jag har till och med anmält mitt eget inlägg för att tro och hoppas att man skulle göra något men icke.

Matrix är det rättstavat ?????????

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har jag rätt när jag påstår att ämnet 0,2 tycks vara en liten skitgrej som lika få promille av MG's läsare bryr sig om, för det är viktigare att skita ned en tråd med 5 inlägg i följd över forumets uppbyggnad?

Snacka om att gräva ned ämnet i sin egen grav...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad tycker du om svarstiden på den här tråden?

http://www.maringuiden.se/forum/;thread=101121&highlight=ryds

Eller hatar du Ryds också?

 

Kritiken mot forumets teknik gäller alla längre trådar oavsett innehåll.

Går att läsa även längre upp i den här tråden. Allt jag skriver handlar inte om 0,2 även om den fått mycket fokus.

 

De flesta forum använder tekniken att dela upp trådar i flera sidor. Detta gör man för att inte lasta server för mycket och ge bra svarstid åt användare då många anropar servern. Även datamängden som överförs till mottagaren begränsas.

Innan du kritiserar igen kan du ju kolla angiven Ryds länk genom att visa källa med din webbläsare. Sedan spara den filen på din hårddisk och kolla hur många Mb den verkligne är.

Helt vansinnigt att skicka så stora filer. Om du nu inte orkar kolla filens storlek så har jag gjort det nu åt dig och den är 2,3 Mb. Helt galet stor att överföra då man läser trådar på forum.

Dessutom så ligger alla information om tråden i en databas och ska framställas till HTML kod vid varje anrop.

 

Jo jag håller även på med utveckling av webbsystem så jag kan nog påstå att jag har rätt så hyffsade kunskaper i detta påstående.

Ansvarar för ett par proffesionella system här på webben som ägs av ett par företag.

Men även du kanske håller på med webbutveckling och har annan lösning på problemet?

::Harry::

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Matrix

Matrix är rättstavat!

Men meningsuppbyggnaden i

Jag kan kommentera att jag inte mer en gång har hört av någon från MG pga den avbrutna tråden.

Ser mycket besynnerlig ut, hur tänkte du där?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Urrrk, Lägg ner svenskalektionerna nu. Spela roll om det fattas ett ord el en bokstav här o där. Man fattar liksom ändå. Det enda som en massa onödiga OT-inlägg tillför är att tråden pajar/blir ännu jobbigare att läsa. Nu spelar det kanske inte så stor roll i en tråd som blev meningslös redan efter ett fåtal inlägg, men vafan.. sandlådor och lekstugor kan ni väl iaf förpassa till dösnack eller PM.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vill passa på att tacka alla som så flitigt deltagit i diskussionerna om 0,2 och sega trådar.yes

 

En God Jul till er alla och se upp med glöggen.blush

 

Bifogar en länk för er som undrar om hur det ska gå om tomten kommer till er eller inte.

Vem vet?

 

Att tomen finns är åtminstone säkert. Han fins ju på YouTube.

::Harry::

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

God Jul på er alla tomtar

Tomtar är dom som skapade denna fantastikt genomtänkta lag och detta fantastiska forum som ej är anpassat för att en så stark grupp.

 Tyvärr MG så tycker jag att detta är dåligt hanterat.

 

God Jul o ett Gott Nytt år på er andra!



Senast ändrad av Florina | 24 december 2010 | 14:13

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tomtar är väl dom som är emot lagen, eftersom tomtar är små, osynliga och endast ett fåtal tror på dom?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Känns avlägset just nu men snart är vi där igen.

När vi återigen blir kriminella såvida man inte bytt båt i vinter.

 

::Harry::

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...