Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Snipolsson

Örnvik 630 wa/clx

Rekommendera Poster

Hej allesammans! Funderar på att byta båt. Andvändningsområdet är dagsturer och längre fisketurer. Bor på västkusten och tänker att fiska en bra bit ut i skagerack. Har kollat in Örnviks 630 wa, tror ni att den skulle passa för ändamålet? Finns väl även konkurrenter som Askeladden 635 wa. Uttern S64 verkar också passa behovet bra...  Behöver lite hjälp i en djungel av båtar. Mvh Jörgen



Senast ändrad av Snipolsson | 20 oktober 2010 | 10:35

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har för mig att Örnvik och Galeon byggs i samma fabrik och av samma skrov så vill du köpa ett billigare märke men samma båt kan du köpa en Galeon. Det som skiljer är väl klistermärket på båten.
Utternbåten finns ju bara med inombordare så där får man fundera på om detta är ett alternativ om man tidigare är van vid utombordare. Dock tror jag att denna båten går allra bäst i havet med lite extra tyngd som kan bryta vågorna då det alltid blåser på bra på västkusten och speciellt om man ska lite längre ut för fiske. Dock tror jag väl också att denna båten är det dyraste alternativet av de modeller du radade upp.



Senast ändrad av Rolle85 | 20 oktober 2010 | 20:38

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...