Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
peppe227

Hur fungerar en AC / värmare på en sea ray HJÄLP!

Rekommendera Poster

Har en nyare sea ray med en orginalmonterad AC / Värmare som går på landström 110v. ska det pumpa ut vatten hela tiden  el bara ibland?. har försökt att köra igenom med glykol inför vintern tog av slangen som går in i pumpen i motorutrymmet stoppade slangen i en dunk med glykol körde sen igång värmaren och körde ca 10 min suger inget alls?! är pumpen paj? eller ska det va så eller suger den efter ett tag el bara när den kyler? det va ca 10 grader ute! hur gör jag nu för att konservera så inget fryser sönder.

Snälla HJÄLP brådis.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det ska komma vatten hela tiden ja.

Pumpen är inte sönder. Den är inte av sugande typ. På med en slang och dra upp den så du får lite tryck på vattnet

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

vad händer om man ej konserverar??? kan man konservera den uta ström för nu kommer jag ej åt ström?!.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kommer du inte åt ström och vill konservera ac så finns det två sätt. Du kan ersätta 110volts ac pumpen med en borrmaskinspump för småpengar om du har en batteriborrmaskin, eller köpa en billig 12 volts pump. Det andra sättet är helt enkelt att lossa alla slangar och försök blåsa ut så mycket vatten du kan. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

tack för svaren men skulle gärna vilja veta hur värmaren  / AC fungerar. Och varför vatten pumpas igenom systemet? om kallatten pumpas hele tiden hur kan den värma? hur fungerar ac.n? vad har vattnet för uppgift vad händer om det slutar pumpa? vad händer om systemet fryser sönder? 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

kan verkligen inte någon exakt förklara hur värmaren / ac fungerar och hur systemet är uppbyggt så jag förstår.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...