Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Kamikaze

Vad ska ni köpa 2011?

Rekommendera Poster

Har någon bestämt er redan nu för att köpa/byta båt inför 2011? Vad i så fall? Jag ska sälja min Uttern 5500 DC för att skaffa något större - en Bella 621 eller Yamarin 63 BR. Bara drygt fyra månader kvar till Allt för sjön-mässan =)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är sugen på en Bluewater 2150 eller 2350, har funderat lite på en Regulator också.  Men är en lång vinter, så har tid att fundera.  

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ska nog sälja för ca 300 och köpa för 400-500

inte längre och bredare men högre så jag får pentry och ev toalett  laugh

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kul för er att ni i alla fall har en aning om vilket typ av båt ni ska ha,

jag har också börjat leta nytt då jag sålde den gamla rishögen nyligen men se vi är inte helt överrens i familjen om vilken typ av båt de ska va
Jag skulle vilja ha en smuggler 24 fishing delvis för att dom är så udda, fantastiskt skrov, akterhytt för o sitta skyddad men ändå gott om fördäck att sitta eller lasta i. men dom är extremt sällsynta så de e inte o tänka på...
En ockelbo DC21 med 200hk utombordare...skulle vara kul men något jag aldrig sett dvs funkar inte heller.

Minst 6m då jag vill kunna pendla till & från landet, den får o andra sidan inte vara för lång då det ställer till det i trånga passager i skärgården & blir knöligt att hantera på egen hand.
Inte för liten maskin då det är kul med fart & kraft vid behov, men den skall o andra sidan vara bränslesnål när man inte står på....hmmm...
GT modell är ju smidigt & bra på sommaren men ett blött o mögligt kapell är inte så kul på vår & höst...
Jag vill ha en båt som är i bruksskick men med maskin & utrustning i toppskick..dvs skall gå att använda till alt från persontransport till o köra cemensäckar,  frugan vill ha en snygg o fin båt dvs lutar åt det senare då jag dom senaste 13åren haft min rishög med bra motor o nu e re liksom hennes tur...suck... så vi får se vad det blir, jag tittar på allt just nu för o bilda mig en uppfattning om var prisläget begagnat ligger på dom olika modellerna.....för nytt blir det inte, tycker man kör för lite för så stora investeringar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag köpt en ny båt i år och den kommer inte i vattnet förrän nästa år.

Jag är riktigt nyfiken på hur detta kommer att bli då det är min första båt, en Bella 500 R.

Har inte sett så mycket av denna båt då den är ganska ny i modellen men när jag provkörde den så gick den fantastiskt bra i sjön. Jag körde den och Ryds 510 GTI.

Valet mellan dessa båtar var inte så svårt för mig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Funderar på att sälja snipan och köpa mig en WA eller en större styrpulpet. Kanske uttern S64 eller liknande. Vi får se vad det blir, vill hur som helst kunna åka lite fortare på sjön...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag har precis köpt min drömbåt, en nimbus 4004. oj vilka ytor! jag bara älskar planlösningen, så nu ska det piffas med belysning, naviagtionsutr, tv, nya dynor och ny förarstol, mm mm

det kommer bli en rolig vinter!

 

/Peter

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag har precis köpt min drömbåt, en nimbus 4004. oj vilka ytor! jag bara älskar planlösningen, så nu ska det piffas med belysning, naviagtionsutr, tv, nya dynor och ny förarstol, mm mm

det kommer bli en rolig vinter!

 

/Peter

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Blir nog en Nimbus 2600 i vår,  tycker planlösningen är perfekt för oss, funderar på att måttbeställa en resårmadrass till akterhytten. Att sen få göra en långtur med den ska sitta fint, sen är det detta med priser som varierar en hel del (naturligtvis beroende på skick) mellan 300-550tkr,

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En Marex 370 ACC ...........ehhh drömmer om en sån ivf ,,,kanske i nästa liv om inte nån har 3,5 mille över till mig cheeky

// illern

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...