Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024
politby

Eberspächer startar inte - felkod 52

Rekommendera Poster

Min värmare krånglar. När jag försöker starta den går fläkten ett tag men den tänder aldrig igång och efter ett par minuter visar displayen F52.

Jag har just fyllt dieseltanken (lös liten plasttank eftersom jag har bensinmotorer) eftersom den var i princip tom, så det är inte bränslebrist som är orsaken.

Värmaren är nästan ny. Vad är problemet?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Felkod F52 = säkerhetstiden överskriden,

Oftast när man får den koden så måste man koppla upp den till feldiagnos instrumentet och radera felkoderna och då brukar den hoppa igång.

Orsaken till felkoden är att den inte har fått upp bränslet till värmaren.

// illern

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hade liknande syntom på min eberspächer. Det var överhettningsskyddet som hade löst ut, bara att återställa  (när man väl hittade återställningsknappen )sen fungerade allt perfekt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hej

jag har en eberspächer d4 som är installerad 2008, nu i sommras så startade den inte utan det kom bara vit rök ur avgasröret vid starförsök. Jag fick då rådet från Ebersächerrepresentant att köra den ett tag på lysfotogen  och det fungerade, då startade den på andra försöket.Jag köpte en 4liters dunk och körde en natt med den, resten fyllde jag sen på i värmartanken. Den går mest på lägsta effekt under sommaren och förmodligen skulle den behöva gå lite hårdare ibland.

Henrik

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det går inte att öppna felkodlistan enligt sökvägen.

Staffan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...