Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Brellan

Maxim 26 - motorbyte

Rekommendera Poster

Hej. Är intresserad av att köpa en Maxim 26 men har förstått att originalmotorn börjar gå på sista versen. Jag funderar därför på att försöka hitta en Maxim 26 med en motor som redan är så kass och sätta in en ny direkt. Jag undrar därför om ni därute har några uppfattingar om vad man bör betala för en Maxim 26 med kass motor? Tacksam för alla tankar och funderingar, ni har så bra svar här på detta forum.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hallå!

Troligtvis är det svårt att hitta en båt med totalhavererad motor, men det finns ju många med originalmotorn kvar. Sålänge den fortfarande fungerar så har den ju ett visst andrahandsvärde, jag sålde min motor och drev var för sig och om jag minns rätt så fick jag totalt 9000kr för dem. En båt med visst renoveringsbehov även i övrigt borde du kunna få för max 200´ och en som är fräsch kostar väl mer. Kom bara ihåg att det är dyrt att eftermontera utrustning som ankarspel, bogpropeller, värmare mm!

Nu låter det inte som att du är så lockad av en båt med originalmotor, men jag skulle ha passat mig för att ha gått på det där med renoverad motor. Helrenoverad kan ju precis lika gärna betyda nya glödstift och ny olja.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...