Gummiankan 0 Posted August 16, 2010 Jag tänkte tipsa om en fantastisk produkt, som underlättar tankning när sjömackarna stängs. Den rymmer 53 liter bränsle och går på hjul, slangen är 3m lång. Man kan pumpa upp bensinen med handtaget, eller använda sig av hävertprincipen. Visst den är inte gratis, men man kan ju tanka på valfri mack och slipper släpa på Jeep dunkar. Säljs av Nima. Share this post Link to post Share on other sites
Vange80 0 Posted August 16, 2010 Det är säkert bra. Problemet är väl bara att det är svårt att vara säker på att du inte bara är utsänd av företaget ifråga... Share this post Link to post Share on other sites
Gummiankan 0 Posted August 16, 2010 Det var bara ett litet tips i all välmening. Jag är ej utsänd av företaget. Jag tyckte det var en smart pryl istället för att släpa på en massa dunkar. Man borde väl kunna tipsa medlemmarna på detta forum utan att bli misstänkt för att göra reklam. Jag såg i en annan tråd att denna dunk var på tal men ingen visste var man kunde köpa den, detta var anledningen till att jag skrev ut företagsnamnet. Men om Nima känner att dom vill betala mig för att jag nämnde nämnde deras namn så är dom välkomna att göra det. Share this post Link to post Share on other sites
snottra 7 Posted August 16, 2010 Haha den har jag redan köpt,köpte den ifjol då jag blev less på att bära 20L dunkar funkar kanon tar lite tid att tömma den ,men vem har inte tid ,så jag kan rekomendera den Share this post Link to post Share on other sites
Gummiankan 0 Posted August 16, 2010 Kul att du är nöjd med dunken. Hoppas att jag också blir nöjd, (den var ju inte direkt gratis). Jag får hem min med posten i veckan. Share this post Link to post Share on other sites
Gummiankan 0 Posted September 1, 2010 Jag kan nu meddela att jag är kanonnöjd med dunken. Bensinen rann inte ut jättefort med luftskruven öppen, men det gick bra mycket snabbare när jag öppnade tanklocket ett varv. (på dunken alltså) En liten nackdel är att man inte kan låsa handtaget i öppet läge men detta skall fixas med ett karborreband. Kommer aldrig mera att tanka svindyr båtmacksbensin eller släpa dunkar. Att var fjärde tankning blir gratis jämfört med min båtmack som tar 16,10:- gör ju heller ingenting. Share this post Link to post Share on other sites
snottra 7 Posted September 1, 2010 hej det du ska göra ,har jag redan gjort (karborreband) funkar kanon ,man slipper stå där då Share this post Link to post Share on other sites