Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
sunerotting

Respekt grande :-)

Rekommendera Poster

2010-07-??

På en trip ner till Västervik från Stockholm.

Seglade någonstans där det var ganska trångt en längre sträcka(minns inte var).

Många segelbåtar var det som var på väg ,både upp&ner.

Det kom en STOR Princess.En 50 är jag ganska säker på att det var.

Den killen som körde borde få medalj för både tålamod och gott uppförande.

Han saktade ner för varenda båt han mötte så långt jag kunde se.

Ärligt talat vete tusan om jag hade haft ..........Jaja.

Hoppas han e´ reggad här så han får lite creddit i alla fall.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan det möjligtvis vart runt den 22:a?!?! Mötte själv en stor princess straxt söder om Västervik som gick norrut och jag reagerade precis som du!  Riktigt stort av kaptenen och hoppas andra ser och lär!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det låter som en himla bra kapten.

 

Extra kul att positiva saker och beröm, kommer upp här. Det behövs som motvikt ibland.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Eftersom segelbåtar uppenbart inte tål lite grövre sjö utan går sönder då så var det en mycket snäll kapten. Måste vara tråkigt att alltid segla i bleke eller i lugna vikar Flört

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Äh, han är nog bara ovan, han lär sig snart att mölja fram som en riktig alfa-hanne.

Nej, men seriöst, visst är det trevligt när folk visar uppenbar hänsyn och gott sjömanskap. Och det är utmärkt att det uppmärksammas. Det finns ju en del som behöver hjälp att rita om sin mentala beteendekarta, och då är det bra att kunna läsa beröm för bra beteende.

Egentligen borde det etableras nån signal på uppskattning så att man kunde belöna visad hänsyn redan ute på sjön. En motsats till den höttande näven, som antagligen bara får en del att provoceras till att dra på ännu mer.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har var nog inte kompis med de två jag mötte på Göta älv, som med knappt 20 meter emellan gick på planingströskel...

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En vinkning är väl ett föredömligt sätt att tacka någon för visad hänsyn?

/En som visar hänsyn!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett sätt att få vinka till varan är att köra åt sidan och vinka fram upphinnande båt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

sea-ray_230  (Konteramiral).

Eftersom segelbåtar uppenbart inte tål lite grövre sjö utan går sönder då så var det en mycket snäll kapten. Måste vara tråkigt att alltid segla i bleke eller i lugna vikar.

Jaa.hmm...Nu ere ju så att det drar förbi en massa båtar endå så.Det e´ ok om båtar drar upp svall,vi är där tillsammans.

Man kan inte duka upp lunch i sittbrunnen och räkna med att den ska stå kvar när man seglar i en farled..(min mening).sakerna måste ju tåla sjö.

Så nee jag fattar fan inte va du menar,.Förvånad

 

 

Styrbjrn  (Kommendör 1. graden)


En vinkning är väl ett föredömligt sätt att tacka någon för visad hänsyn?

 

Adsolut,skulle viljat ge honom vinken men trodde upriktigt att han hade en annan plan när han sakta ner bakom oss men såg sen att han visade alla samma hänsyn.

 

Enligt frugan ska det ha varit runt den 12/7 söder om arkösund kanske.Han var på väg söderut som vi.

 

 



Senast ändrad av sunerotting | 09 augusti 2010 | 22:16

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...