Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
AudiRS6

Bra bagerier Stockholms skärgård

Rekommendera Poster

Ja, vad har ni för favoriter?

Finns det något bageri i närheten av Saltsjöbaden exempelvis? Närmaste jag har hittar ligger på Dalarö. De har ju dock underbart bröd! Även Sandhamn är ju en favorit!

Men finns det inget närmare City? Gärna nära Saltsjöbaden som sagt. Har nämdö något Bageri?

 

MVH

Marcus

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dalarö Bageri är mycket bra, favoriten är deras Durum-bröd.

Utö har haft bageri, numera är det flyttat till Lidingö och endast cafe kvar på Utö. (åtminstone var det så förra sommaren)

Kymmendö får dagliga leveranser från Vetekatten i Sthlm city.

Nämdö har mig veterligen inget bageri.

Har du ugn i båten kan du ju fuska med bake-off bröd, luktar alltid gott i naturhamnen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sök på Kringelgården (i saltis) så hittar du nåt. Inte billigt men gott!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På Utö har bageriet öppnats i ny regi. De ska ha fått receptet på Utölimpan men jag har inte ätit den själv ännu. Min svåger som köpte bröd där på semsestern blev mycket besviken - inte alls lika bra som förut.

Man har öppnat ett nytt bageri på Lidö i norra skärgården. De ska ha väldigt gott bröd. Gästhamnen är också uppfräschad med ny restaurang.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lidö ja vist ja...Där käkade vi i somras.

Deras bröd smakade bra.

 

 



Senast ändrad av sunerotting | 09 augusti 2010 | 10:11

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Möja har bageri, annars nämare stan Gustavsberg de har Gästhamn och bageri/kondis i centrum 5min prommis från bryggan, Grisslinge men tyvärr så har de ingen brygga får en förhoppningsvis till nästa säsong. Annars får du väl vifta på RIB båtarna som far runt o kränger bröd mm i vikarna.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gustavsberg och Grisslinge har riktigt bra bageri/konditori, och Gustavsberg är ju inte långt ifrån Saltis.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

No_jah,uvek: Gustavsberg är ju riktigt nära! Och centrum är inte långt bort!

sunerotting: Lidö ska jag besöka om jag befinner mig i Norra skärgården!

ciaraud: Utö har tyvärr aldrig varit någon favorit.Om de startat om så trodde man ju kanske att de skulle bli bättre nu men så kanske inte är fallet...:(

trewq: Där handlar vi minst två ggr/vecka;) Bra men dyrt som du säger!

Flipp760: Dalarö bageri är kriminellt bra:) Deras kakor, oj...;) Kymmendö! Intressant, ligger j nära Dalarö och vetekatten är bra. De har gästhamn antar jag? Precis i anslutning till bageriet då? Ugn har jag inte!:) Bor i Saltis och tar motorbåten en tidig morgon och köper frukostbrödet någonstans ute i skärgården ibland:)

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hallåj

Gällande Gustavsberg så behöver man ju inte ta sig till Gustavsbergs centrum. Det ligger ju ett (filial till centrum och Grisslinge) på andra sidan vägen vid gästhamnen, ett sant stenkast bort från gästhamnen.

//Pirayan

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det går att fixa eget bröd även om man inte har riktig ugn i båten. Vi köpte förra sommaren en liten rund kakform som man ställer på spisen, en miniugn som heter Omnia. Lätt att värma små bake-off i den.

Min fru har även testat en del av recepten i instruktionsboken, både ugnspannkaka och vanligt matbröd har gått bra att baka, men det tar lååååång tid... Vi köper brödmix och använder halva påsen = lagom till en frukost. Ett bra hjälpmedel är att ta med en digital ugnstermometer, då ser man när hembakt bröd är klart inuti (temperaturen är typ 97 grader när matbröd är klart).

Minns inte exakt, har för mig att Omnia bara kostar 300-400 kronor.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...