Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
bebabaluba

Montera reglage i glasfiber.

Rekommendera Poster

Hojj Hojj!

Hur ända in i..... monterar jag fast mitt gasreglage?

Tips?

Plasten på båten är typ 2-3mm. innanför är det en skummassa.

Är det bara att tjonga in med 2tums dyckert spikar? träskruv? mollyplugg för gipsväggar?

Eller ska jag såga upp och  montera en träbit och sen spackla igen för att få något stabilt att fästa i?

eller....  sätta en 5mm plyfa mot skrovet , borra hål och sätta en molly? och sedan montera reglagen på plyfan (molly är väll till 7mm gipsväggar. 5mm 2mm plast =7mm) detta alt känns lite sådär - för då kommer plyfans monteringshållfasthet vara beroende av hur hårt jag klämmer fast mollyn?

 

Äh...  jag tror jag snurrar till det - hur ska jag göra?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag har det så på min båt att det är dit limmat en träbit påsom är lika stor som bak sidan på gasreglage sen e den ca 5 cm tjok sen är den helplastad, sen använder jag inga sruvar som går i genom klosen, så man inte får onödiga hål i skrovet vilket som man skall unvika till max

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

mm.. tanken har slagit mig... superlim! har även haft tankar på häftmassa, häftstift! Grejjen är att jag känner mig helt misslyckad som båt reparatör...

En handlare sa...  ta träskruv.. vilket jag gjorde... gissa vad som hände....  På forumet läste jag om pop-nit-mutter... i teorin verkade denna ide klockren. Borra hål. fästa pop-nit-muttern å sen skruva på träbiten som du också har. Men va händer...  popnitmuttern poppar ur sitt hål. Antingen har jag gjort fel eller är det inte rätt sak på rätt plats... 

 

Vad använde du för grejjer att limma fast träplattan?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Går också i samma tankar. Kan man fästa träbiten med sättlim eller vad använder man för typ av lim?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...