Gå till innehåll
tisdag 16 april 2024
Noliman

Natthamn utanför Möja?

Rekommendera Poster

Ge mig ett par tre bra naturhamnar (platser) att lägga till vid över natt utanför Möja, Lökaö eller däromkring.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det räcker att posta ett inlägg en gån under en rubrik. De 70 senasste kommer upp under bryggsnacket och där är väl där de flesta tittar - åtminstone jag.

Jag låg en gång (2002) på ett väldigt fint ställe, men det var på insidan Möja (enligt mitt sätt att tänka). Letade i sjökortet och tror att det var i lagunen mellan Säck och Krokholm. Infart i sundet från norr. Låg på den lilla halvön på Krokholm som sträcker sig mot Säck.

Jag tillhör inte Grillfolket, men jag hade köpt mig en grill som skulle gå att fästa på puchpit. Jag hade fel sorts puchpit så den passade inte direkt, utan det behövdes ingripande av en kalllsmed. Den var för övrigt värdlös som grill och har nu stigit i graderna och används endast till att röka makrillfileer i.

Det var slutet av Augusti. Det började bli mörkt, så jag satte mig på halvön, med en fotogenlyckta och grillen. Brände vid några köttbitar Cool och njöt av tillvaron.

Rätt vad det var kom en liten räv och skulle gå över på landtungan från Säck till Krokholm. När den fick se mig, stannade den i vasskanten och tittade på mig länge. Sen smög den mycket föriktigt förbi på så långt avstånd den kunde. När den hade kommit förbi, stannade den och stod länge och tittade på mig. Kastad till den ett par köttbitar, men den vågade eller ville inte ta dem. Till slut fortsatte den in på ön. Dessvärre hade jag inte tagit med mig kameran iland, utan den låg kvar i båten.

tommy

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har inte varit där själv men det verkar finnas hur många platser som helst. En säker plats verkar Vånskärsfladen vara. Infart mellan Flatskäret och Flatskärskobben eller söderifrån mellan Furuskäret och Hopskäret.

http://www.panoramio.com/photo/3956974

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Klokt av dig. Tack för tipset. Perfekt om det blir syd-sydvästliga vindar.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...