Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Jerhed

Vem har fulaste repektive snyggaste båten?

Rekommendera Poster

Vem vågar erkänna, har du den fulaste eller anser du att du har den snyggaste båten?

Såg själv en mycket snygg båt i sommar på Slandö kalv, Jeanneau 34 Prestige Hardtop.

Fotobevis gäller!

 

Mvh Jerhed

Klicka

Senast ändrad av Jerhed | 28 juli 2010 | 22:49

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Snyggaste eller fulaste båten är ju såklart en smaksak, men jag pratade med min bryggranne och vi kom fram till att:

En själv har alltid den båten som är fulast, i sämst skick, eller ser mest anskrämlig ut när man jämför med grannen eller andra på klubben Tungan. Någon idé vad detta kan bero på? Självkritik eller vad?

/Leif

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

He he . ja det blir nog så, iaf om man är ödmjuk (vilket vissa såklart inte är)

Jag kan själv tycka att jag har iaf absolut fulast kapell, men originellt är det iaf ;)

Möjligtvis knasigast färg med men det är en helt annan historia......

post-10015510-1394236459,0126_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är nog bara så att man har bättre koll på sin egen båts skavanker än på de andras. Jag har själv lyckan att ha ett antal riktiga skorvar som båtgrannar, så det känns lite som att jag har finaste båten vid bryggan, även fast den inte skulle vara det i finare sällskap. Modellen i sig är lite av ett älska-eller-hata-utseende, och självklart älskar jag utseendet på min båt.



Senast ändrad av monark-670 | 29 juli 2010 | 16:14

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo, grannens blänker alltid mer än min Flört.

Passa dej bara! Snart ser kineserna ditt kapell, sen kopierar dom den i tusental och säljer över hela världen. Skrattande

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min förra båt var Jofa 435 Winth den är nog den fulaste båt jag har sett. Mvh Thomas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Undras vart Nikitalord tagit vägen? han brukar vara pigg att visa upp sin Badanka:

http://www.maringuiden.se/u/nikitalord/;action=fotoalbum&id=1878

Jag tycker hans badanka är värt ett hedersomnändande. Praktisk...eh, båt? Men jättefin!

Min egen är...fin tycker jag. Gullig gammal dam med mycket trä i inredningen. Men klassikt vacker?



Senast ändrad av Anders_St | 29 juli 2010 | 23:16

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Badankan var skönt ful om om man får säga så?

 Fula kapel finns det gott om och det är nog mest en underhållsfråga och vad man prioriterar. Gamla båtar kan vara fula för att modellens utseende inte passar in med den modernare tidens design och uttryck. Vi vänjer oss snabbt med nya designer på bilar, båtar, hus och kläder och jag vet inte allt. Men vissa modeller kommer aldrig att slå. De blir snabbt omoderna, som badankan...

NU är det modern med marinblå kapell, tampar och tyger på dynor. Lösa dynor och kuddar skall ha stjärnor och vara USA inspirerade. Nya båtar har vit plast och trender finns med begiea, svarta och gråa, röda eller silverfärgade skrov.

Själv tycker jag ofta de Polska båtarna är osmakligt överdesignade men onekligen oproportionerligt byggda och lågkvalitativa, vilket gör den fula. Skall söka hitta ett bra exempel.

Mvh Jeherd

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gräset är ofta finare hos grannenSkrattande. Har själv en båt som inte är en skönhet för dem som inte uppskattar 70-tals design. Tittar ofta på moderna båtar och tycker att det finns både fula och snygga. Föredrar dock klassiska linjer i modern tappning om jag får välja. Hade jag haft obegränsat med pengar hade jag nog köpt en ny coronet eller fjord. En Jeanneau 34 är väldigt fin den med. Tillsvidare får dock min Selcruiser duga.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycker själv att nya DriveBoats från Fiskars (som gör Buster) är rätt häftig. Svenska bildesigners som skapat en annorlunda båt till finsk tillverkare. Mycket av designen baserar dej också på sportbils tänkande. Är inte säker, men jag tror dessa killar varit involverade i Koenigseggs produkter. Rätta mej gärna om jag har fel.

 

post-29547-1394236459,5787_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Här är en bild på deras andra modell

 

post-29547-1394236459,6303_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Röstar på Örnvik.

De har gott om missfoster i sitt sortiment.

Ett välkänt svenskt fabrikat.

Designas i Frankrike

Tillverkas i Polen

 

Hur mer fel kan det bli.

::H::

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Matrix

Vad säger man? Attributen gör mannen!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men hallå?? Är det inte Storebrobåtarna som är snyggast alla kategorier,såväl gamla i trä som senare i plast!

 

/ Micke

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Måste nog säga att min egen bår är snyggast :-)

Återkommer med den fulaste...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ursäkta er alla som har en sådan båt,

men Fjord 24 Attache faller absolut inte mig i smaken.

Fjord har ju annars gjort några snygga/vackra båtar genom åren.



Senast ändrad av Forsberg78 | 10 december 2010 | 22:42

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Med risk för att bli hatad av en del..

Har en kompis med en attache den går under namnet Ful-Fjorden.

Men annars är väl ändå folkparkan eller kanske Marieholms 24 något mindre lyckade i designen eller?

 

/Jonas 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har själv en Attache och den är verkligen ful framifrån. Påminner om någon vietnamesisk patrullbåt jag sett. Från sidan och bakifrån är den bättre designmässigt.

Vet inte riktigt hur han tänkte där, norrmannen, när han ritade in dessa små rektangulära rutor.

Däremot är planeringen i cabinen och förarplatsen föredömlig enligt min åsikt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har en polare som har en attache och jag tycker den e lite cool ändå.. ganska udda båt.

Dock så håler jag med om planeringen. Den är verkligen klockrent planerad samt att den går väldigt fint i vattnet.

 

/Jonas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Attache är supercool. Skulle själv gärna ha en, men är tillsvidare ganska nöjd med den jag har.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...