Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Domky

BAYLINER 2556 tar in regn vatten ??? buhuuu

Rekommendera Poster

I och med daqens tunga regn så tänkte jag ta mig ner till min nyinköpta båt för att kolla om det läcker in vatten ( vilket det gjorde på min förra BAYA) Och mycket riktigt så läcker det in vatten på toan inte i ruffen som är snus torr utan i balken som går runt hela båten inifrån plast beläggningen rätt mkt är jag rädd. Jag är övertygad om att nästan ALLA båtar läcker in lite varstans men men någon som har en bra ide om vad det kan vara,, jag tar det som en utmaning  hehe...!!

Annars är båten helt underbar!

Någon som vet?

/D

post-15478-1394236448,0879_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Med balken tror jag du menar gummilisten på skrovet. Ta bort denna och dra åt skruvar och täta skruvskallarna med en klick silicon eller liknande enligt bild.

Dra gärna en sträng med tätningsmedel ovan aluminiumlisten också.

/Persk



Senast ändrad av Persk | 24 juli 2010 | 23:59

post-6674-1394236448,2794_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja tack  det skall jag göra,  ska nog byta ut hela relingen till vintern tänkte jag, dock så är den inte riktigt byggd på samma sätt som din tror jag, plast balken sitter inte hela vägen ut till sidan av båten utan sitter liksom innanför en dryg decimeter och läckaget kommer inifrån själva balken i träet som är inplastat! skumt värre....

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På istort sett alla amerikanska båtar så regnar det in via ventilationsgallrena och det är rätt så irriterande. Det vattnet rinner sen runt lite varstans. Ska själv byta ut mina ventilationsgaller i vinter till någon annan modell vet inte riktigt till vilken vill helst hitta en modell som passar de befintliga hålen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Efter ca 2 tuber sikaflex så är den tät igen,,, phu!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Snygg båt är det oxå!

Har alltid haft ett gott öga till 2556.CoolCoolCoolCoolCool

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...