Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Matanza

Handen på hjärtat - Hur många är med i SSRS ?

Rekommendera Poster

Funderade på denna fråga när vi var ute och gjorde en övning ihop med sjöräddningen, hur ser det ut? Är det fullklistrat i vindrutorna? Tungan

post-10015510-1394236446,9051_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns flera dekaler på styrbordssidans ruta. Sjöassistans ingick i båtköpet och SSRS har vi själva gått med i.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Medlem i båda men dekalerna ligger hemma då jag är inte förtjust i klisterlappar!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Medlem i SSRS men gillar inte heller klisterlappar

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Enligt Sjöräddningssällskapets årsredovisning 2009 är vi 75.000 medlemmar. Men i Sverige finns det c:a 800.000 fritidsbåtar, givetvis av varierande storlek. SSRS har alltså en marknadsandel om c:a 10%, så vi kan säkert bli fler...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Medlem i SSRS. Tycker det är en trygghet för en billig peng!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Naturligtcvis är jag medlem i SSRS, men har inte klistrat dekalen på vinrutan. Det finns ju så många andra ställen - masten tex.

tommy

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

klart man är medlem!  billig trygghet. dom gör ett jättejobb själv har jag aldrig behövt att larma, men jag har sett flera utryckningar från stationen rörö och helikoptern från säve är uppe nästan jämt . dom behövs och gör ett jättejobb. Heder åt ssrs!

 

redigerade in en länk bara ssrs

en länk till facebook åsså..ssrs

mvh

 



Senast ändrad av Lotsenn | 23 juli 2010 | 17:38



Senast ändrad av Lotsenn | 23 juli 2010 | 17:42

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skepp å hoj

Jag gick med för ca en månad sedan. Har aldrig varit med tidigare men man kanske har blivit lite harig med åldern och nu när man har barnSkrattande

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Medlem sen vi köpte båten 2007... sett till att även brorsan numer oxå är medlem, han har haft båt sen 1986... Svärfar är medlem sen han köpte sin 1995... Dekaler sitter på styrbord sida...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Medlem sedan 70-talet, men ingen dekal utanpå

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är med utan dekal på rutan. Är djupt imponerad av de människor som orkar lägga en stor del av sin fritid på att hjälpa andra helt ideelt. Jag har dock sett människor som ringt till dem, i mitt tycke helt i onödan, för att man tappat en tröjja i vattnet som satt sig i propellern, kan tycka att man borde plockat fram sitt eget cyklop och tagit sig en titt innan man ringde...

 

Mvh  Micke

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är med givetvis! Tycker det är en säkerhet, man bet aldrig när motorn stannar, kan hända nya båtar med! Och kanske en av de få? Har klisterlappen i rutan!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är medlem och har etiketter på båten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har varit medlem sedan sent 50ta. Efter en lyckad bärgning, totalt motor haveri (Penta), på 60 talet blev jag evighetsmedlem.

En inverstering som nu har betalats sej flera ggr. om, när jag ville teckna trossen avtal fick jag det glada beskedet eftersom du är permanentmedlem kostar  det inte någonting

Köper varje år någonting i deras shop i Långedrag varje jul för att stödja dom. haver även köpt en Gulddekal för 500 kr för att pryda skutan. tagar varje år ett flertal lotter på båtmässan på framsidan för att ge ett litet bidrag.

Vet ni, att istället för att köpa blommor för att uppvakta någon levande eller hedra minnet efter någon seglar kamrat, kan köpa ett minneskort från SSRS. Rekommenderas. Haver gjort det ett flertal ggr.

Stöd SSRS!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780

Jepp medlem! Har bara den lilla runda dekalen på vindrutan, inte den med årtalet som bara blir bök varje år att få bort

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Gobben

Jo, snart! Skickade in en medlemsbegäran för en tid sedan. Borde man gjort för flera år sedan, om jag skall vara ärlig.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Medlem i SSRS men inte fixat dit dekalen än. Av ren jäkla slöhet tyvärr....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är medlem och har dekal på båt och bil.  Glad

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Givetvis medlem.

Dekalen pryder båten och på vår brygga är det gott om medlemmar i SSRS.

En självklarhet då många kan behöva få hjälp och inte bara under sommaren då man själv åker båt. De som har havet som sin arbetsplats har nytta av att vi alla är med och stödjer SSRS.

Hittills aldrigt behövt få hjälp men sett dem några gånger när de hjälpt andra som råkat få problem.

::Harry::

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Självklart man är medlem.

Sedan flera år tillbaka.

Mvh Peter

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Klart man är med!

Vilken service, blev stående i Grundsund, tog ca 1 timme efter jag ringt så stod dom där killarna (finns ju även tjerjer fast dom va inte med då) från Smögen. Va vilsen man är när man står där o endast kört efter sjökortet, nu skall man helt plötsligt fundera hur man kommer hem med eller utan båt, blev i detta fallet hembogserad till Hovenäset 2,5 tim på släp, det kändes riktigt bra mitt i all bedrövelse över en trasig motor första veckan på semestern................................Tack ån en gång för att ni finns o det verkligen fungerar då

/PeterFoten

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Medlem, dekal på rutan och sjöräddare.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tänker nog gå med, men skulle vilja ha vimpel isf dekal. Vimplar kan man aldrig få för många av!

PS: ser ju nu att man kan köpa vimpel i butiken. Då så, jag går med!

PS2: Såja, nu är jag med, och syns bland nya medlemmar på startsidan. Och vimpeln beställd.



Senast ändrad av monark-670 | 24 juli 2010 | 09:41



Senast ändrad av monark-670 | 24 juli 2010 | 10:07

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...