Gå till innehåll
torsdag 18 april 2024
underisen

Däcksförskruvning Yamarin

Rekommendera Poster

Var och tankade i går då OLYCKANGråter var framme. När jag körde ner tankmunstycket klipptes kjedjan av som håller tanklocket , viket resulterade i att locket ligger på botten. Macken hade reservlock för tillfällig repration tyvär inte med rätt gänga.

Vet ngn vad det är för märke på Yamarins genomföring, jag har modellen med en liten krage på kanten för att man inte ska spilla soppa in i båten.

Har kollat Sea Sea, Båtaccenten, Watski, Erlandssons brygga, men alla har samma märke som det macken hade.

 

Tacksam för hjälp,   Vill helst bara byta locket och inte hela genomföringen.

Yamarin 59 ht - 07

 

Mvh// Jugge

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan inte annat än rekommendera att du kontaktar Yamarin återförsäljare eller generalagent.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan väl inte vara alltför djupt där du tankade. Dyk ned och plocka upp det, eller betala några kids några hundra spänn för att dyka ned.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Prövade faktiskt att dyka efter det utan mask( Till alla andras förstjusning) det var ca 4 m djupt och väldingt dyigt på botten dessutom mörkt pga bryggan. Å nä jag såg ingenting.

Får väl ta och ringa Yamarin, tänkte bara att det normalt brukar vara ungefär samma delar till många märken och köper man direkt från Yamarin så blir det säkert mycket dyrare.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är locket av stål, plast eller aluminium ?

Är det stål så borde kanske en stor magnet på lina hjälpa till. Blir dessutom spännade att se vilka andra prylar du får upp Guld

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo det är av ngn sorts stål, men det ligger en väldans massa gammla Kjedjor på botten från tidigare bryggor, så man kommer säkert bara fassna i dom.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har gjort exakt samma misstag, lätt hänt Glad. I mitt fall kunde jag dock dyka efter locket.

En annan fara med att försöka byta genomföringen är också att det kan bli ett stort jobb, vet inte riktigt hur det ser ut på din båt men på min (6110) är genomföringen med all sannolikhet monterad innan innerlinen sänktes ned i skrovet

Detta innebär att om den sitter med muttrar går den inte att få loss, sitter den med bricka med gängor kommer brickan att lägga sig ovanpå de dubbla slangklämmorna (förhoppningsvis dubbla) och även då bli omöjlig att få bort

Sitter den med bara skruv ner i gelcoaten kommer även då troligen slangen vara för kort och slangklämmorna vara ivägen för att få bort och ersätta genomföringen

Bara lite tankar jag hade innan jag kastade av mig kläderna och dök efter mitt lock...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Haha... Då var det min tur. Har fått gå igen alla steg som beskrivs här. Kontaktar Yamarin imorgon. Sura pengar... Men lärt mig något...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...